Project van de maand februari: Bedrijfspand aangekleed door erkend signbedrijf Sign Activation

Bedrijfspand aangekleed door erkend signbedrijf Sign Activation

Bedrijfspand aangekleed door erkend signbedrijf Sign Activation
Elke maand wordt een van de aangesloten erkende Signbedrijven in de gelegenheid gesteld een project te publiceren.
Het project van deze maand is van het bedrijf Sign Activation uit Wijk bij Duurstede en laat zien dat een bedrijfspand met eenvoudige middelen duidelijk onderscheidend wordt ten opzichte van de omgeving.

Sign Activation is van oorsprong een carwrap bedrijf en door de jaren heen uitgegroeid tot full-service signbedrijf. Met de wetenschap van het professioneel wrappen van voertuigen, kwam deze klant bij het signbedrijf voor het wrappen van zijn vissersboot. Tijdens het afleveren van de boot heeft de eigenaar de klant een rondleiding door het signbedrijf gegeven. De klant was positief verrast over hetgeen Sign Activation nog meer kon ontwerpen/produceren/monteren. Enkele weken later nam de klant weer contact op, dit keer niet voor zijn vissersboot maar voor zijn nieuwe kantoorpand in Bunnik!

Het bedrijf, i-Share, was net verhuisd van Utrecht naar een locatie in Bunnik direct naast het spoor. Dat vraagt natuurlijk om de nodige signing. Om de klant juist te kunnen adviseren werd een afspraak op locatie ingepland. Uit deze afspraak volgde de opdracht om het hele pand aan te kleden:
Ramen op de eerste etage met One-way-vision, om zo een opvallende hoek aan het pand te creëren voor mensen die daar met de trein langskomen. Een herkenningspunt met de bedrijfsnaam i-Share.

Op de ramen op de begane grond werd groen geprint melkglasfolie aangebracht en grote losse logo’s van het bedrijf. De laatste werden met snijteksten uitgevoerd.
Binnen werd volledig naadloos textiel behang aangebracht waarop graphics geprint. Ook kwam het bedrijfslogo van i-Share in de entreehal, drie dimensionaal in diep acrylaat.
Tijdens de afspraak op locatie waren was men het er snel over eens .… de muur voor de entree daar moest iets opvallends mee gebeuren. Zo kwam men bij de groene gradiënt van de huisstijl uit. De wand achter de entree zou met Airtex worden behangen; Airtex is een soort textieldoek dat full color kan worden geprint. Om het ontwerp hiervoor nog geraffineerder te maken, werd besloten dat aan de rechterzijde het wit zou weglopen naar de kleur van het trapgat. Vervolgens werd met afstandhouders het logo in het wit acrylaat op de muur gemonteerd, een mooi 3D effect. Om het geheel af te maken, werd het logo met twee spotjes uitgelicht.

Voor de gevelreclame op het pand werd voor een flexibel systeem gekozen om wisselend met de passanten in de trein te kunnen communiceren: een spandoek + spandoekframe gepoedercoat in de RAL kleuren van de kozijnen, dat laatste zorgt voor een net even chiquere uitstraling.