16 april 2019

Project van de maand

 

Erkend Signbedrijf Free D-sign, gevestigd in Warmenhuizen (Noord-Holland), heeft het ontwerp, de productie en montage van deze bijzondere lichtreclame gerealiseerd voor het bedrijf ChromeBurner Motorgear.

Chromeburner is van oorsprong een internetwinkel, gespecialiseerd in motorkleding en motorhelmen. In Nederland gestart, maar al snel actief in heel Europa en daardoor in rap tempo flink gegroeid. Een groot magazijn en een veel grotere showroom was niet alleen een wens, maar ook noodzaak.

Om het nieuwe pand van afstand, overdag en in het donker zichtbaar te laten zijn, wilde het bedrijf een grote verlichte geveltekst, die zowel overdag als bij nacht dezelfde uitstraling moest hebben, uiteraard overeenkomstig de huisstijl.

Het chrome-effect van Chromeburner werd gemaakt door voor het frontpaneel een transparant (opaal) paneel te gebruiken (zodat het vanaf de binnenzijde kon worden aangelicht). Dit paneel is met een printtechniek voorzien van witte en zwarte strepen. Op de detailfoto’s van dit paneel is dat goed waarneembaar.

Voor een nog fraaier resultaat werd niet alleen het frontpaneel van binnenuit verlicht, maar ook de achterzijde kreeg (indirecte) verlichting. Dit werd technisch bereikt door op een speciale achterwand (rode tekstvlakken op een in contour gefreesd zwart achterpaneel) op afstandspootjes de doosletters te monteren. Aan de achterzijde van de doosletters werd ook verlichting gemonteerd zodat alle doosletters aan de achterzijde licht uitstralen dat tegen het paneel reflecteert; dit creëert een indirecte verlichting.

Om het gewenste resultaat te bereiken heeft Free D-sign met een prototype doosletter de verschillende typen lichtdoorlatende panelen getest. De soorten folie evenals het type verlichtingsbron konden hierdoor nauwkeurig worden geselecteerd.

Uiteindelijk werden alle losse letters van de tekst ChomeBurner op een zwaar aluminimum frame gemonteerd en dat werd in zijn geheel met behulp van een kraan op het dak geplaatst.

 

Leestijd: 2 min | Bekeken: 2298x


Andere projecten

SI'BON

Project van de maand juli: Discussie rondom autoreclame

  Erkend Signbedrijf Reclame WZ in Herwijnen had eerder de opdracht gekregen om van twee DAF trucks in de stijl van Red Bull Racing twee race-auto’s te maken. Daartoe zijn de wagens geheel gespoten in de bijzonder fraaie blauwe kleur waarin het team altijd opereert.Tevens zijn de auto’s uitgevoerd met scurts en trims en voor de finishing touch werd WZ Reclame verantwoordelijk voor het Red Bull uiterlijk. Alle logo’s en teksten zijn vanwege de specifieke kleuren op speciale printmedia van 3M geprint om zo de beste kleurenmatch te krijgen. Met een mat laminaat kreeg het oppervlak dezelfde uitstraling als de carrosserie. Het ontwerp bleek uiteindelijk zo aansprekend dat het viral voor veel promotie en bekendheid zorgde. Dat leidde ertoe dat Red Bull zich meldde en het verbood. Een ...

Lees meer 17 juli 2020 | 12:45
SI'BON

Project van de maand juni: Dak binnenvaartschip voorzien van grote visual

  Niet een alledaagse vraag die het Erkend Signbedrijf, E. Franckena Reclamebelettering te Sneek, kreeg van de schipper van het 110 meter lange binnenvaartschip dat zware chemicaliën vervoert om het dak van het schip te voorzien van een grootformaat visual. Daarnaast ook praktisch erg lastig, aangezien je zo’n enorme boot niet zomaar even in een bedrijfshal naar binnen loodst. Qua planning werd het dus een bijzondere opgave, want de signmaker moest uiteindelijk tijdens ‘de vaart’ de grootformaat print op het schip aanbrengen. Het ontwerp, gebaseerd op het thema Sneker Watersport, is behoorlijk complex vanwege het formaat van het dak met luiken en profielen. Het dak heeft een afmeting van 537 cm x 740 cm en alleen het zwart-gele wapen, wat een deel van het ontwerp is, bestaat al...

Lees meer 17 juni 2020 | 9:52
SI'BON

Project van de maand mei: Corona initiatieven van Erkende Signbedrijven

  De coronamaatregelen raken het bedrijfsleven diep. Terwijl veel bedrijven alle zeilen moeten bijzetten om het hoofd boven water te houden, zijn signbedrijven en hun toeleveranciers druk om alle winkels en supermarkten te voorzien van zowel plexiglazen wanden als stickermateriaal met informatieve teksten om personeel en klanten te behoeden voor besmetting door het Coronavirus. Zo is er sinds kort de quarantainer, een container waarin een patiënt toch contact kan hebben met zijn dierbaren, door de unit uit te rusten met een scheidingswand van plexiglas. Het bedrijf Event Care in Amsterdam gaf gestalte aan deze quarantainer, mede geholpen door toeleverancier VDS kunststoffen die de levering van de scheidingswanden sponsort. Daarnaast hebben nog meerdere sponsors zich aangemeld om uite...

Lees meer 13 mei 2020 | 5:09
Bekijk meer projecten