16 april 2019

Project van de maand

 

Erkend Signbedrijf Free D-sign, gevestigd in Warmenhuizen (Noord-Holland), heeft het ontwerp, de productie en montage van deze bijzondere lichtreclame gerealiseerd voor het bedrijf ChromeBurner Motorgear.

Chromeburner is van oorsprong een internetwinkel, gespecialiseerd in motorkleding en motorhelmen. In Nederland gestart, maar al snel actief in heel Europa en daardoor in rap tempo flink gegroeid. Een groot magazijn en een veel grotere showroom was niet alleen een wens, maar ook noodzaak.

Om het nieuwe pand van afstand, overdag en in het donker zichtbaar te laten zijn, wilde het bedrijf een grote verlichte geveltekst, die zowel overdag als bij nacht dezelfde uitstraling moest hebben, uiteraard overeenkomstig de huisstijl.

Het chrome-effect van Chromeburner werd gemaakt door voor het frontpaneel een transparant (opaal) paneel te gebruiken (zodat het vanaf de binnenzijde kon worden aangelicht). Dit paneel is met een printtechniek voorzien van witte en zwarte strepen. Op de detailfoto’s van dit paneel is dat goed waarneembaar.

Voor een nog fraaier resultaat werd niet alleen het frontpaneel van binnenuit verlicht, maar ook de achterzijde kreeg (indirecte) verlichting. Dit werd technisch bereikt door op een speciale achterwand (rode tekstvlakken op een in contour gefreesd zwart achterpaneel) op afstandspootjes de doosletters te monteren. Aan de achterzijde van de doosletters werd ook verlichting gemonteerd zodat alle doosletters aan de achterzijde licht uitstralen dat tegen het paneel reflecteert; dit creëert een indirecte verlichting.

Om het gewenste resultaat te bereiken heeft Free D-sign met een prototype doosletter de verschillende typen lichtdoorlatende panelen getest. De soorten folie evenals het type verlichtingsbron konden hierdoor nauwkeurig worden geselecteerd.

Uiteindelijk werden alle losse letters van de tekst ChomeBurner op een zwaar aluminimum frame gemonteerd en dat werd in zijn geheel met behulp van een kraan op het dak geplaatst.

 

Leestijd: 2 min | Bekeken: 2670x


Andere projecten

SI'BON

Project F1 Grand Prix in Zandvoort door Erkend Signbedrijf Jabé Reclame

Voor de Grand Prix van Zandvoort hebben meerdere signbedrijven de promotionele aankleding vormgegeven. Erkend Signbedrijf Jabé Reclame in Tubbergen heeft een aantal signs gemaakt, zie de foto’s op deze pagina, die verspreid rondom het circuit te vinden waren. De Formule 1 is  terug in Nederland en een weekend lang konden tienduizenden mensen zich vergapen aan de snelste tak van de motorsport, met Max Verstappen als vanzelfsprekende publiekstrekker (in de hoofdrol). Er was natuurlijk meer te zien dan alleen racewagens en patatkramen. Denk aan gigantische CM.com spandoeken, kleurrijke Heineken voetgangerstunnel en zelfs een helikopter die dankzij wrapping was omgekleurd in de huisstijl van Red Bull Racing. Waar het publiek ook keek, aan signs in alle mogelijke vormen – van podia en...

Lees meer 13 september 2021 | 10:25
SI'BON

Project van de maand juli: drivelane voor Happy Italy door Erkend Signbedrijf Buis Lichtreclame

Project van de maand Erkend Signbedrijf Buis Lichtreclame in Den Haag is dit keer verantwoordelijk voor het project van de maand. Voor de bekende fastfood Italiaan, Happy Italy, hebben zij de eerste digitale drivelane ontwikkeld, geproduceerd en gemonteerd. Happy Italy is een succesvolle en snel groeiende restaurantketen in Nederland. Het bedrijf telt ruim 20 vestigingen, verdeeld over heel Nederland, en heeft 1500 werknemers in dienst. De klant bestelt bij een van de digitale bestelpalen en het drivelane-systeem zorgt voor verdere communicatie. In dit project is door Buis Lichtreclame een grote diversiteit aan engineering en materiaalbewerkingstechnieken toegepast, zoals: staalconstructies, aluminium delen, kunststof delen, grondwerk voor fundering en de ledschermen. Buis Lichtreclame ...

Lees meer 16 juli 2021 | 15:51
SI'BON

Project van de maand mei: Inspireren & Realiseren in beeld en vorm door Erkend Signbedrijf Alfabet

Project van de maand Erkend Signbedrijf Alfabet B.V. in Den Ham is deze editie verantwoordelijk voor het project van de maand. In opdracht van de organisatie Vacantievreugd mochten zij camping Ommerland rebranden. Dat betekende een nieuwe huisstijl, nieuwe inrichting en aankleding van de gebouwen en een eigentijdse bewegwijzering op het park. Alfabet zou uiteindelijk al het werk doen: zowel het ontwerp als de gehele uitvoering. Na een verkenningsronde van de creatievelingen is de ontwerpafdeling van Alfabet gestart met het maken van een aantal 3D visualisaties. Op deze manier komen de besproken ideeën tot leven. Als eerste aanzet is er een upgrade gemaakt van het interieur en het exterieur van zowel het receptiegebouw als de nieuwe opslagruimte. Hierdoor is er een totaal andere eerste ind...

Lees meer 31 mei 2021 | 8:18
Bekijk meer projecten