7 februari 2019

Project van de maand februari:
Een pop-up store van top tot teen voorzien van grootformaat graphics

 

Erkend Signbedrijf Stickercompany die gevestigd is in Eindhoven kreeg een opdracht die vrij eenvoudig klonk; een pop-up store van top tot teen te voorzien van grootformaat graphics. Daarmee werd wel bedoeld om ook echt op elk oppervlak in de winkel een grootformaat afbeelding te plakken. Dit was in feite de enige harde eis die aan de opdracht werd gesteld, elk oppervlak moest beplakt worden. Voor Stickercompany een opdracht die op het lijf is geschreven.

Het doel van deze actie was om de consument kennis te laten maken met de Readly app die ongelimiteerde toegang biedt tot meer dan 3.500 nationale en internationale magazines. Het unieke ontwerp van de pop-up store is gemaakt door de designer van Speak Easy. De verschillende patronen en het opvallende kleurgebruik maakten een statement waardoor de winkel niet te missen was. Voor de productie en montage was Stickercompany verantwoordelijk.

Stickercompany moest als eerste bepalen welk soort materiaal er zou worden gebruikt om alle delen mee te beplakken. Voor de wanden en plafonds werd uiteindelijk voor Easy Dot gekozen. Dit is een folie die door de dot-belijming snel op verschillende ondergronden is aan te brengen. Door de dot-vormige lijm kunnen eventuele luchtbellen makkelijk ontsnappen en mocht de folie niet direct goed zijn aangebracht, dan kan deze relatief eenvoudig worden hergepositioneerd. De hechting op de latex wanden was goed en ondanks de grote oppervlakken kon er relatief snel gewerkt worden. Ook de MDF plafonds die lastig bovenhands geplakt moesten worden, waren geen echte uitdaging meer dankzij deze folie.

Het is een waar kunstwerk geworden, de pop-up store van Readly in de binnenstad van Amsterdam. Eind 2018 bood de store genaamd ‘The Wonders of Readly’ het winkelend publiek de kans om offline kennis te maken met de diensten van Readly. De verschillende patronen en het opvallende kleurgebruik maakten een statement waardoor de winkel niet te missen was. Het doel was om bezoekers een ‘In Real Life Experience’ van het digitale platform te geven met het thema ‘Digitalize Everything’. De store was een toegankelijk minimuseum, waar tegelijkertijd veel mogelijkheden waren voor bezoekers om hun ervaringen vast te leggen en te delen via social media.

Leestijd: 2 min | Bekeken: 1146x


Andere projecten

SI'BON

Project van de maand is gerealiseerd door Erkend Signbedrijf Nul10Reclame Helikopter gewrapt voor televisieserie GTST

Deze editie de tijdelijke transformatie van een standaard helikopter naar een trauma helikopter voor de televisieserie GTST. Erkend Signbedrijf Nul10Reclame uit Capelle aan den IJssel werd een aantal maanden geleden benaderd door televisieproducent Endemol om een helikopter te wrappen, zoals zij al eens eerder hadden gedaan voor GTST. Waar die eerdere helikopter (gedeeltelijk) mat zwart gewrapt moest worden, hield deze opdracht in het volledig wrappen naar een traumahelikopter. Vrijdag een week voor de uitzending werd de opdracht bij Nul10Reclame geplaatst, onder de restrictie dat de wrap gerealiseerd moest zijn in de vroege ochtend van de woensdag in de week daarop. De opnames waren namelijk die woensdag en dus stond er een grote uitdaging te wachten! Na de toezegging dat het haalbaar was...

Lees meer 29 juli 2019 | 12:53
SI'BON

3d (sign)project van de maand juni:
3D-geprinte BRU’s flessen van 3Motion op Antwerpen Centraal

  Deze maand een project waarbij 3D printen een centrale rol speelt. Erkend Signbedrijf 3Motion, gevestigd in het Belgische Zele, heeft recentelijk geïnvesteerd in een Massivit 3D printer, die maar liefst objecten van 1,8 meter hoog bij 1,2 meter diep en 1,5 meter breed in kunststof kan printen. Duurzaam onderhoudsvrij materiaal geschikt voor buiten. Voor de grote hal van het station Antwerpen Centraal mocht 3Motion twee grote displaywanden maken om water van het merk BRU te promoten. Met speciale apparatuur werd een ‘echte’ fles 3D gescand om vervolgens 35 keer te worden vergroot zodat er een levensecht exemplaar van natuurlijk parelend BRU in de twee displays konden worden opgenomen; de effectieve hoogte van de fles is 10 meter. Beide flessen zijn met deze 3D printer geheel gep...

Lees meer 14 juni 2019 | 9:11
SI'BON

Project van de maand mei:
Krekels helpt mee aan onthulling nieuw logo stad Blankenberge

  Erkend Signbedrijf Krekels speelt een belangrijke rol in de onthulling van de nieuwe huisstijl en logo voor Blankenberge. De kuststad koos voor een re-branding om duidelijk aan te tonen waar Blankenberge precies voor staat. Mede dankzij de inbreng van Krekels is de nieuwe huisstijl een echte eyecatcher geworden. De nieuwe huisstijl, inclusief het nieuwe logo, onderstreept de ambitie van Blankenberge om meer mensen aan te sporen om de stad en haar talrijke troeven te ontdekken. Met deze re-branding wil de stad aantonen dat Blankenberge een bruisende stad is die openheid en leefbaarheid hoog in het vaandel draagt. Het stadsbestuur plande om heel 2018 extra aandacht en middelen te besteden aan de bekendmaking van het nieuwe logo. Om deze bekendmaking extra kracht bij te zetten in het s...

Lees meer 13 mei 2019 | 8:53
Bekijk meer projecten