Project van de maand februari:
Een pop-up store van top tot teen voorzien van grootformaat graphics

 

Erkend Signbedrijf Stickercompany die gevestigd is in Eindhoven kreeg een opdracht die vrij eenvoudig klonk; een pop-up store van top tot teen te voorzien van grootformaat graphics. Daarmee werd wel bedoeld om ook echt op elk oppervlak in de winkel een grootformaat afbeelding te plakken. Dit was in feite de enige harde eis die aan de opdracht werd gesteld, elk oppervlak moest beplakt worden. Voor Stickercompany een opdracht die op het lijf is geschreven.

Het doel van deze actie was om de consument kennis te laten maken met de Readly app die ongelimiteerde toegang biedt tot meer dan 3.500 nationale en internationale magazines. Het unieke ontwerp van de pop-up store is gemaakt door de designer van Speak Easy. De verschillende patronen en het opvallende kleurgebruik maakten een statement waardoor de winkel niet te missen was. Voor de productie en montage was Stickercompany verantwoordelijk.

Stickercompany moest als eerste bepalen welk soort materiaal er zou worden gebruikt om alle delen mee te beplakken. Voor de wanden en plafonds werd uiteindelijk voor Easy Dot gekozen. Dit is een folie die door de dot-belijming snel op verschillende ondergronden is aan te brengen. Door de dot-vormige lijm kunnen eventuele luchtbellen makkelijk ontsnappen en mocht de folie niet direct goed zijn aangebracht, dan kan deze relatief eenvoudig worden hergepositioneerd. De hechting op de latex wanden was goed en ondanks de grote oppervlakken kon er relatief snel gewerkt worden. Ook de MDF plafonds die lastig bovenhands geplakt moesten worden, waren geen echte uitdaging meer dankzij deze folie.

Het is een waar kunstwerk geworden, de pop-up store van Readly in de binnenstad van Amsterdam. Eind 2018 bood de store genaamd ‘The Wonders of Readly’ het winkelend publiek de kans om offline kennis te maken met de diensten van Readly. De verschillende patronen en het opvallende kleurgebruik maakten een statement waardoor de winkel niet te missen was. Het doel was om bezoekers een ‘In Real Life Experience’ van het digitale platform te geven met het thema ‘Digitalize Everything’. De store was een toegankelijk minimuseum, waar tegelijkertijd veel mogelijkheden waren voor bezoekers om hun ervaringen vast te leggen en te delen via social media.