7 februari 2019

Project van de maand februari:
Een pop-up store van top tot teen voorzien van grootformaat graphics

 

Erkend Signbedrijf Stickercompany die gevestigd is in Eindhoven kreeg een opdracht die vrij eenvoudig klonk; een pop-up store van top tot teen te voorzien van grootformaat graphics. Daarmee werd wel bedoeld om ook echt op elk oppervlak in de winkel een grootformaat afbeelding te plakken. Dit was in feite de enige harde eis die aan de opdracht werd gesteld, elk oppervlak moest beplakt worden. Voor Stickercompany een opdracht die op het lijf is geschreven.

Het doel van deze actie was om de consument kennis te laten maken met de Readly app die ongelimiteerde toegang biedt tot meer dan 3.500 nationale en internationale magazines. Het unieke ontwerp van de pop-up store is gemaakt door de designer van Speak Easy. De verschillende patronen en het opvallende kleurgebruik maakten een statement waardoor de winkel niet te missen was. Voor de productie en montage was Stickercompany verantwoordelijk.

Stickercompany moest als eerste bepalen welk soort materiaal er zou worden gebruikt om alle delen mee te beplakken. Voor de wanden en plafonds werd uiteindelijk voor Easy Dot gekozen. Dit is een folie die door de dot-belijming snel op verschillende ondergronden is aan te brengen. Door de dot-vormige lijm kunnen eventuele luchtbellen makkelijk ontsnappen en mocht de folie niet direct goed zijn aangebracht, dan kan deze relatief eenvoudig worden hergepositioneerd. De hechting op de latex wanden was goed en ondanks de grote oppervlakken kon er relatief snel gewerkt worden. Ook de MDF plafonds die lastig bovenhands geplakt moesten worden, waren geen echte uitdaging meer dankzij deze folie.

Het is een waar kunstwerk geworden, de pop-up store van Readly in de binnenstad van Amsterdam. Eind 2018 bood de store genaamd ‘The Wonders of Readly’ het winkelend publiek de kans om offline kennis te maken met de diensten van Readly. De verschillende patronen en het opvallende kleurgebruik maakten een statement waardoor de winkel niet te missen was. Het doel was om bezoekers een ‘In Real Life Experience’ van het digitale platform te geven met het thema ‘Digitalize Everything’. De store was een toegankelijk minimuseum, waar tegelijkertijd veel mogelijkheden waren voor bezoekers om hun ervaringen vast te leggen en te delen via social media.

Leestijd: 2 min | Bekeken: 757x


Andere projecten

SI'BON

Project van de maand februari:
Een pop-up store van top tot teen voorzien van grootformaat graphics

  Erkend Signbedrijf Stickercompany die gevestigd is in Eindhoven kreeg een opdracht die vrij eenvoudig klonk; een pop-up store van top tot teen te voorzien van grootformaat graphics. Daarmee werd wel bedoeld om ook echt op elk oppervlak in de winkel een grootformaat afbeelding te plakken. Dit was in feite de enige harde eis die aan de opdracht werd gesteld, elk oppervlak moest beplakt worden. Voor Stickercompany een opdracht die op het lijf is geschreven. Het doel van deze actie was om de consument kennis te laten maken met de Readly app die ongelimiteerde toegang biedt tot meer dan 3.500 nationale en internationale magazines. Het unieke ontwerp van de pop-up store is gemaakt door de designer van Speak Easy. De verschillende patronen en het opvallende kleurgebruik maakten een st...

Lees meer 7 februari 2019 | 13:49
SI'BON

Project van de maand December:
Het kantoor van Rijkswaterstaat glimmend met chroom-folie

  Erkend Signbedrijf Korteland Reclame in Nieuw-Lekkerland mocht zich creatief uitleven in een kantoor van Rijkswaterstaat. Het betrof een wel heel bijzondere indoorshop annex keuken, verfraaid met een kleine bibliotheek die geheel was uitgevoerd in de kleur van Rijkswaterstaat (signaal), inclusief plafonddelen en omliggende wanden. Liefst de gehele ruimte laten glimmen als een spiegel, voor zover haalbaar, was de opdracht aan Korteland. De oplossing werd gevonden in het toepassen van ‘chroom-folie’. Uiteindelijk zou alles worden gewrapt met Super Chrome Zilver Gloss zelfklevende folie. Zo ontstond het gewenste resultaat: gek worden van alle spiegelende delen. Het blijkt maar weer dat je voor een nieuwe look niet altijd veel behoeft te veranderen of aan te schaffen. Meubels kunnen...

Lees meer 4 december 2018 | 10:38
SI'BON

Project van de maand Oktober

  Erkend Signbedrijf Reclame & Design uit Stolwijk heeft het kantoorpand van Agro Businesspark in Wageningen gerestyled, waardoor het pand een geheel andere uitstraling kreeg. Een groot deel van de gevel, in feite alle delen met gevelbeplating, heeft een nieuwe look gekregen door de van origine antraciet kleurige panelen te voorzien van ‘houten delen’. Ook zijn de paarse vlakken in de kozijnprofielen getransformeerd naar een bijpassende kleur. Er is geen echt hout toegepast, maar meerdere scans van hout die op zelfklevende folie zijn geprint. Deze folie van het merk 3M, dat ook wordt toegepast voor carwrapping, is vervolgens gelamineerd en daarna aangebracht op de originele panelen. Ook op de van oorsprong paarse vlakken is antracietkleurige zelfklevende folie aangebracht. Een...

Lees meer 18 oktober 2018 | 11:45
Bekijk meer projecten