7 februari 2019

Project van de maand februari:
Een pop-up store van top tot teen voorzien van grootformaat graphics

 

Erkend Signbedrijf Stickercompany die gevestigd is in Eindhoven kreeg een opdracht die vrij eenvoudig klonk; een pop-up store van top tot teen te voorzien van grootformaat graphics. Daarmee werd wel bedoeld om ook echt op elk oppervlak in de winkel een grootformaat afbeelding te plakken. Dit was in feite de enige harde eis die aan de opdracht werd gesteld, elk oppervlak moest beplakt worden. Voor Stickercompany een opdracht die op het lijf is geschreven.

Het doel van deze actie was om de consument kennis te laten maken met de Readly app die ongelimiteerde toegang biedt tot meer dan 3.500 nationale en internationale magazines. Het unieke ontwerp van de pop-up store is gemaakt door de designer van Speak Easy. De verschillende patronen en het opvallende kleurgebruik maakten een statement waardoor de winkel niet te missen was. Voor de productie en montage was Stickercompany verantwoordelijk.

Stickercompany moest als eerste bepalen welk soort materiaal er zou worden gebruikt om alle delen mee te beplakken. Voor de wanden en plafonds werd uiteindelijk voor Easy Dot gekozen. Dit is een folie die door de dot-belijming snel op verschillende ondergronden is aan te brengen. Door de dot-vormige lijm kunnen eventuele luchtbellen makkelijk ontsnappen en mocht de folie niet direct goed zijn aangebracht, dan kan deze relatief eenvoudig worden hergepositioneerd. De hechting op de latex wanden was goed en ondanks de grote oppervlakken kon er relatief snel gewerkt worden. Ook de MDF plafonds die lastig bovenhands geplakt moesten worden, waren geen echte uitdaging meer dankzij deze folie.

Het is een waar kunstwerk geworden, de pop-up store van Readly in de binnenstad van Amsterdam. Eind 2018 bood de store genaamd ‘The Wonders of Readly’ het winkelend publiek de kans om offline kennis te maken met de diensten van Readly. De verschillende patronen en het opvallende kleurgebruik maakten een statement waardoor de winkel niet te missen was. Het doel was om bezoekers een ‘In Real Life Experience’ van het digitale platform te geven met het thema ‘Digitalize Everything’. De store was een toegankelijk minimuseum, waar tegelijkertijd veel mogelijkheden waren voor bezoekers om hun ervaringen vast te leggen en te delen via social media.

Leestijd: 2 min | Bekeken: 983x


Andere projecten

SI'BON

Project van de maand april:
Het nieuwe pand van ChromeBurner 24 uur per dag zichtbaar

  Erkend Signbedrijf Free D-sign, gevestigd in Warmenhuizen (Noord-Holland), heeft het ontwerp, de productie en montage van deze bijzondere lichtreclame gerealiseerd voor het bedrijf ChromeBurner Motorgear. Chromeburner is van oorsprong een internetwinkel, gespecialiseerd in motorkleding en motorhelmen. In Nederland gestart, maar al snel actief in heel Europa en daardoor in rap tempo flink gegroeid. Een groot magazijn en een veel grotere showroom was niet alleen een wens, maar ook noodzaak. Om het nieuwe pand van afstand, overdag en in het donker zichtbaar te laten zijn, wilde het bedrijf een grote verlichte geveltekst, die zowel overdag als bij nacht dezelfde uitstraling moest hebben, uiteraard overeenkomstig de huisstijl. Het chrome-effect van Chromeburner werd gemaakt door voor het...

Lees meer 16 april 2019 | 14:29
SI'BON

Project van de maand maart:
De nieuwe vestiging in De Lier voorzien van signing en decoratie.

  Erkend Signbedrijf De Signers uit Gouda mocht voor Tradiro, een uitzendbureau voor de glastuinbouw, de nieuwe vestiging in De Lier voorzien van signing en decoratie. De buitenzijde is grondig aangepakt. Zo werd de buitenmuur van de grote hal volledig gerestyled door deze blauw te wrappen. Een hele uitdaging om de juiste kleur op de wand aan te brengen; uiteindelijk zou er een Avery folie voor worden gebruikt met een satin laminaat voor het optimale glans-effect en bescherming. Alle grijze (kunststof) kozijnen van het hoofdgebouw werden met façade folie naar de kleur wit getransformeerd. Op de gevel werd groot het logo van Tradiro (’s-avonds verlicht) aangebracht en op het voorterrein kwam een reclamezuil. Ook werd bewegwijzering op het terrein geplaatst, uiteraard ...

Lees meer 1 maart 2019 | 14:59
SI'BON

Project van de maand februari:
Een pop-up store van top tot teen voorzien van grootformaat graphics

  Erkend Signbedrijf Stickercompany die gevestigd is in Eindhoven kreeg een opdracht die vrij eenvoudig klonk; een pop-up store van top tot teen te voorzien van grootformaat graphics. Daarmee werd wel bedoeld om ook echt op elk oppervlak in de winkel een grootformaat afbeelding te plakken. Dit was in feite de enige harde eis die aan de opdracht werd gesteld, elk oppervlak moest beplakt worden. Voor Stickercompany een opdracht die op het lijf is geschreven. Het doel van deze actie was om de consument kennis te laten maken met de Readly app die ongelimiteerde toegang biedt tot meer dan 3.500 nationale en internationale magazines. Het unieke ontwerp van de pop-up store is gemaakt door de designer van Speak Easy. De verschillende patronen en het opvallende kleurgebruik maakten een st...

Lees meer 7 februari 2019 | 13:49
Bekijk meer projecten