Project van de maand is gerealiseerd door Erkend Signbedrijf Nul10Reclame Helikopter gewrapt voor televisieserie GTST

Deze editie de tijdelijke transformatie van een standaard helikopter naar een trauma helikopter voor de televisieserie GTST. Erkend Signbedrijf Nul10Reclame uit Capelle aan den IJssel werd een aantal maanden geleden benaderd door televisieproducent Endemol om een helikopter te wrappen, zoals zij al eens eerder hadden gedaan voor GTST. Waar die eerdere helikopter (gedeeltelijk) mat zwart gewrapt moest worden, hield deze opdracht in het volledig wrappen naar een traumahelikopter.

Vrijdag een week voor de uitzending werd de opdracht bij Nul10Reclame geplaatst, onder de restrictie dat de wrap gerealiseerd moest zijn in de vroege ochtend van de woensdag in de week daarop. De opnames waren namelijk die woensdag en dus stond er een grote uitdaging te wachten! Na de toezegging dat het haalbaar was, werd het tijd om alles snel in gang te zetten. Maandagochtend werd de speciale folie van Avery, de SWF Ambulance Yellow, besteld die gelukkig bij de leverancier op voorraad was.

Als een speer werd het ontwerp gemaakt en alles technisch uitgewerkt om de productie te kunnen starten. De dinsdagochtend zou gebruikt worden om alle folie-delen te plotten en voor te bereiden voor de montage. Net na de middag was alles klaar voor montage, waren de auto’s ingeladen met de benodigde materialen en gereedschappen en kon men afreizen naar Amsterdam Heliport!

Met drie signmakers werd de helikopter onder handen genomen en rond middernacht zou zich zelfs nog een vierde vakman bij het team voegen. De traumahelikopter was uiteindelijk rond 4:00 uur in de nacht gereed. Dat laatste bleek niet helemaal waar, want bij inspectie van oplevering bleek dat er 2 kleine gaatjes van 2mm waren vergeten schoon te snijden die essentieel bleken te zijn om de statische elektriciteit om het toestel heen te meten. Ook moest de striping Ambulance in opdracht van de Rijkdienstluchtverkeer tijdelijk worden afgeplakt voor de vlucht van en naar de opnames, aangezien deze helikopter geen officiële traumahelikopter is.

De opnames zelf zouden acht uur duren waarna de helikopter terug werd gevlogen en de striping met gele ‘huid’ er weer vanaf moest worden gehaald. Het verwijderen van de folie viel gelukkig erg mee en was met een halve dag gerealiseerd (stilstand van de helikopter is prijzig).

Al met al een heftige opdracht die door vakmanschap, een strakke organisatie én het soepele contact met de opdrachtgever naar volle tevredenheid werd volbracht. Een basis voor meer van dit soort opdrachten!