Project van de maand

Project van de maand mei:
Krekels helpt mee aan onthulling nieuw logo stad Blankenberge

  Erkend Signbedrijf Krekels speelt een belangrijke rol in de onthulling van de nieuwe huisstijl en logo voor Blankenberge. De kuststad koos voor een re-branding om duidelijk aan te tonen waar Blankenberge precies voor staat. Mede dankzij de inbreng van Krekels is de nieuwe huisstijl een echte eyecatcher geworden. De nieuwe huisstijl, inclusief het nieuwe logo, onderstreept de ambitie van Blankenberge om meer mensen aan te sporen om de stad en haar talrijke troeven te ontdekken. Met deze re-branding wil de stad aantonen dat Blankenberge een bruisende stad is die openheid en leefbaarheid hoog in het vaandel draagt. Het stadsbestuur plande om heel 2018 extra aandacht en middelen te besteden aan de bekendmaking van het nieuwe logo. Om deze bekendmaking extra kracht bij te zetten in het s...

Lees meer 13 mei 2019 | 8:53

Project van de maand april:
Het nieuwe pand van ChromeBurner 24 uur per dag zichtbaar

  Erkend Signbedrijf Free D-sign, gevestigd in Warmenhuizen (Noord-Holland), heeft het ontwerp, de productie en montage van deze bijzondere lichtreclame gerealiseerd voor het bedrijf ChromeBurner Motorgear. Chromeburner is van oorsprong een internetwinkel, gespecialiseerd in motorkleding en motorhelmen. In Nederland gestart, maar al snel actief in heel Europa en daardoor in rap tempo flink gegroeid. Een groot magazijn en een veel grotere showroom was niet alleen een wens, maar ook noodzaak. Om het nieuwe pand van afstand, overdag en in het donker zichtbaar te laten zijn, wilde het bedrijf een grote verlichte geveltekst, die zowel overdag als bij nacht dezelfde uitstraling moest hebben, uiteraard overeenkomstig de huisstijl. Het chrome-effect van Chromeburner werd gemaakt door voor het...

Lees meer 16 april 2019 | 14:29

Project van de maand maart:
De nieuwe vestiging in De Lier voorzien van signing en decoratie.

  Erkend Signbedrijf De Signers uit Gouda mocht voor Tradiro, een uitzendbureau voor de glastuinbouw, de nieuwe vestiging in De Lier voorzien van signing en decoratie. De buitenzijde is grondig aangepakt. Zo werd de buitenmuur van de grote hal volledig gerestyled door deze blauw te wrappen. Een hele uitdaging om de juiste kleur op de wand aan te brengen; uiteindelijk zou er een Avery folie voor worden gebruikt met een satin laminaat voor het optimale glans-effect en bescherming. Alle grijze (kunststof) kozijnen van het hoofdgebouw werden met façade folie naar de kleur wit getransformeerd. Op de gevel werd groot het logo van Tradiro (’s-avonds verlicht) aangebracht en op het voorterrein kwam een reclamezuil. Ook werd bewegwijzering op het terrein geplaatst, uiteraard ...

Lees meer 1 maart 2019 | 14:59

Project van de maand februari:
Een pop-up store van top tot teen voorzien van grootformaat graphics

  Erkend Signbedrijf Stickercompany die gevestigd is in Eindhoven kreeg een opdracht die vrij eenvoudig klonk; een pop-up store van top tot teen te voorzien van grootformaat graphics. Daarmee werd wel bedoeld om ook echt op elk oppervlak in de winkel een grootformaat afbeelding te plakken. Dit was in feite de enige harde eis die aan de opdracht werd gesteld, elk oppervlak moest beplakt worden. Voor Stickercompany een opdracht die op het lijf is geschreven. Het doel van deze actie was om de consument kennis te laten maken met de Readly app die ongelimiteerde toegang biedt tot meer dan 3.500 nationale en internationale magazines. Het unieke ontwerp van de pop-up store is gemaakt door de designer van Speak Easy. De verschillende patronen en het opvallende kleurgebruik maakten een st...

Lees meer 7 februari 2019 | 13:49

Project van de maand December:
Het kantoor van Rijkswaterstaat glimmend met chroom-folie

  Erkend Signbedrijf Korteland Reclame in Nieuw-Lekkerland mocht zich creatief uitleven in een kantoor van Rijkswaterstaat. Het betrof een wel heel bijzondere indoorshop annex keuken, verfraaid met een kleine bibliotheek die geheel was uitgevoerd in de kleur van Rijkswaterstaat (signaal), inclusief plafonddelen en omliggende wanden. Liefst de gehele ruimte laten glimmen als een spiegel, voor zover haalbaar, was de opdracht aan Korteland. De oplossing werd gevonden in het toepassen van ‘chroom-folie’. Uiteindelijk zou alles worden gewrapt met Super Chrome Zilver Gloss zelfklevende folie. Zo ontstond het gewenste resultaat: gek worden van alle spiegelende delen. Het blijkt maar weer dat je voor een nieuwe look niet altijd veel behoeft te veranderen of aan te schaffen. Meubels kunnen...

Lees meer 4 december 2018 | 10:38

Project van de maand Oktober

  Erkend Signbedrijf Reclame & Design uit Stolwijk heeft het kantoorpand van Agro Businesspark in Wageningen gerestyled, waardoor het pand een geheel andere uitstraling kreeg. Een groot deel van de gevel, in feite alle delen met gevelbeplating, heeft een nieuwe look gekregen door de van origine antraciet kleurige panelen te voorzien van ‘houten delen’. Ook zijn de paarse vlakken in de kozijnprofielen getransformeerd naar een bijpassende kleur. Er is geen echt hout toegepast, maar meerdere scans van hout die op zelfklevende folie zijn geprint. Deze folie van het merk 3M, dat ook wordt toegepast voor carwrapping, is vervolgens gelamineerd en daarna aangebracht op de originele panelen. Ook op de van oorsprong paarse vlakken is antracietkleurige zelfklevende folie aangebracht. Een...

Lees meer 18 oktober 2018 | 11:45

Project van de maand september:
De aanpassing van het Fortuna Sittard Stadion

Bij Erkend Signbedrijf MH Roadstyling in Sittard zijn ze apetrots dat ze mochten meewerken aan de restyling van het Fortuna Sittard Stadion. En terecht, zo vindt ook de branche-organisatie SI’BON. De afgelopen weken heeft MH Roadstyling aan een project mogen werken waar hun voetbalhart sneller van ging kloppen: de aanpassing van de communicatie en uitstraling van het Fortuna Sittard Stadion. Een bijzonder project omdat het enerzijds om hun favoriete club ging en anderzijds omdat ze behalve de productie en de montage óók de graphics mochten ontwerpen. Van ontwerp tot realisatie dus! De diverse specialismen van MH Roadstyling kwamen bij dit veelzijdige project goed van pas en de medewerkers moesten hun beste (voetbal)beentje voorzetten. Het zou een knap staaltje positiespel worden, want ...

Lees meer 11 september 2018 | 11:23

Project van de maand juli: Setup Signing creëert ice-cream truck voor Qmusic

  Erkend Signbedrijf Setup Signing creëerde deze Q-ICE Cream Truck voor de radiozender Qmusic. Daarmee werd een zomercampagne geïnitieerd om gedurende de ‘warme’ maand juli in heel Nederland op ijs te trakteren. Een unieke actie, want de luisteraars kunnen door te stemmen bepalen waar op ijs wordt getrakteerd. Dit alles onder het motto: Lang leve de zomer, lang leve de maand juli en lang leve ijsjes. Speciaal voor deze promotietour is door het Delftse signbedrijf een ice cream truck bijna volledig gewrapt. Zo’n vijfendertig vierkante meter zelfklevende folie werd met een speciale printtechniek voorzien van zowel de rode, witte en zwarte kleurvlakken. Op de geprinte folie zou vervolgens machinaal een transparant glanzend laminaat worden aangebracht als beschermlaag. Met deze co...

Lees meer 3 juli 2018 | 14:38

Signproject van de maand juni: FaberExposize voorziet F-16 van bijzondere visual voor 75-jarig jubileum

Erkend Signbedrijf FaberExposize uit Stiens, ook wel bekend als Haan Reclamewerk, heeft in opdracht van Vliegbasis Leeuwarden een grote visual op één van hun F-16’s aangebracht.   Ter gelegenheid van het 75-jarig jubileum van het 322 Squadron, het operationele F-16 Squadron op Leeuwarden, kreeg het signbedrijf de opdracht het ministerie van Defensie, om één van hun F-16’s te voorzien van een bijzondere visual.   Voor deze speciale opdracht gebruikte het Erkend Sign bedrijf speciaal vinyl dat geschikt is voor vliegtuigdecoratie. Naast de uitstraling is het van belang dat het materiaal minimaal 3 maanden en minstens 200 vlieguren bruikbaar is.    Op de visual is onder andere de mascotte van het squadron te zien: Polly Grey, een grijze roodstaartpapegaai. De allere...

Lees meer 29 mei 2018 | 12:53

Signproject van de maand april: Restyling van de koffiekamer in verzorgingstehuis Jan Thijs Seinenhof

Erkend Signbedrijf Alvasi Reclame uit Nieuwleusen heeft de restyling van een koffiekamer in verzorgingstehuis Jan Thijs Seinenhof in Diever op zich genomen. In dit verzorgingshuis kunnen de bewoners niet naar buiten vanwege mentale ongemakken, overwegend dementie. Omdat de personele bezetting vaak krap is, werd een oplossing gezocht en gevonden door van de koffiekamer een buitenkamer te maken. Een soort vrije woonomgeving waarbij de mensen makkelijk naar ‘buiten’ kunnen. Op advies van Alvasi Reclame werd daar invulling aan gegeven met foto’s van een nabijgelegen natuurpark. Behalve meerdere soorten fullcolor printwerk zijn er ook houten hekjes geplaatst en zelfs een installatie met geluiden uit het natuurpark. ” order_by=”sortorder” order_direction=̶...

Lees meer 24 april 2018 | 14:15

Signproject van de maand maart: Stand BK Cookware is bijzonder fraaie kookomgeving

Erkend Signbedrijf Atelier van Zijderveld, gevestigd in Den Haag, heeft als sign- en standbouwbedrijf een fraaie stand gemaakt voor een bijzondere klant: BK Cookware. Een Nederlandse producent in kook- en keukengerei. Het bedrijf voorziet wereldwijd met groot succes miljoenen keukens van (met name) haar pannen, met behoud van Nederlands ambachtelijke traditie. Aan Atelier van Zijderveld is de opdracht gegund om een stand te ontwerpen en te realiseren op ’s werelds grootste consumentenbeurs Ambiente in Frankfurt. Het signbedrijf kreeg van haar klant de opdracht om de stand een eigen ‘look and feel’ te geven, waarbij voor Van Zijderveld het vakmanschap en originaliteit weer mocht laten prevaleren. Geen marginale stand, maar fraai vakmanschap. Zo werd het 4 meter hoge frame van staal ge...

Lees meer 13 maart 2018 | 9:46

Signproject van de maand februari: Historie Rotterdamse haven gevisualiseerd in Maritiem museum

Project van de maand Erkend Signbedrijf  Hendrix Reclame & Belettering uit Weert is dit keer verantwoordelijk voor het project van de maand. Van de Museumhaven, een onderdeel van het Maritiem Museum in Rotterdam, werden verschillende onderdelen voorzien van visuals. De vele vormen en ondergronden zorgden ervoor dat het project vele technische uitdagingen met zich mee zou brengen.   In de Museumhaven bij het Maritiem Museum Rotterdam liggen de roots van de Rotterdamse haven. Hier worden bezoekers meegenomen op een reis door het maritieme heden en verleden. De aankleding en informatiedragers zijn afgelopen jaar grondig vernieuwd, waarbij Hendrix Reclame & Belettering uit Weert heeft zorg gedragen voor de realisatie. Het museum wil dit gebied ontwikkelen tot een aantrekkelijke toeri...

Lees meer 9 februari 2018 | 9:44

Signproject van de maand december: Distributiecentrum bol.com in Waalwijk voorzien van visuals en bewegwijzering

Erkend Signbedrijf Metro XL uit Waalwijk kreeg de opdracht van bol.com om haar fulfillment center in Waalwijk te voorzien van visuals en bewegwijzering. Met een grondoppervlakte van circa 50.000m2 is de verwachting dat er op de drukste momenten van het jaar ± 30.000 artikelen per uur verwerkt zullen worden. MetroXL plaatste eind september, passend bij de grootte van het centrum, een haarscherp geprinte visual van ca. 64 meter lang en ca. 7 meter hoog in de logistieke hal. Deze afbeelding geeft een klein overzicht van de producten die via bol.com besteld kunnen worden. Om sfeer te creëren in de kantine van bol.com, is besloten daar een bakstenen wand te plaatsen. Door te kiezen voor een afbeelding met bakstenen op ware grootte, produceerde MetroXL een XL fullcolour geprinte wand waarvan...

Lees meer 18 december 2017 | 15:31

Signproject van de maand november: Maatwerk voor alle Vakgarage vestigingen in Nederland

De Vakgarage staat voor kwaliteit en betaalbaar autorijden en is de enige écht merk onafhankelijke garageformule in Nederland. De keten heeft meer dan 280 garagebedrijven in heel Nederland, waar de automobilist terecht kan voor onderhoud en bijvoorbeeld de bandenwissel. Elke vestiging is een zelfstandige onderneming en de bedrijfspanden hebben dus alle een eigen uitstraling. Erkend Signbedrijf C&L Lichtreclame ontwikkelt en fabriceert al vele jaren de signing voor de Vakgarages. Zo krijgt elk aangesloten garagebedrijf voor de herkenbaarheid een prominente gevelprofilering met freesletters, voor in de avond eventueel uitgevoerd met een lichtkoof. Verder wordt signing conform de huisstijl van de Vakgarage zowel binnen als buiten toegepast. Men kan dan denken aan verlichte en onverlichte...

Lees meer 26 oktober 2017 | 11:20

Signproject van de maand oktober: Silo omgetoverd tot 10 meter hoge kroket

Het project van de maand oktober is geproduceerd door Erkend Signbedrijf Free D-sign in Warmenhuizen, dat een saaie grijze silo op het bedrijvencomplex van Excellent Food & Snacks mocht ‘omtoveren’ tot een 10 meter grote kroket. Een originele wijze om het bedrijfspand een unieke eyecatcher te geven.   Excellent Food & Snacks maakt volgens eigen zeggen de heerlijkste croquetten en bitterballen. Zij ontwikkelen en produceren ragoutsnacks voor de zakelijke markt. Naast huismerken, private labels en seizoenspecials leveren zij eigen merken als de Cas Spijkers en de Amsterdamse. Retail, horeca en groothandel zijn vertrouwd met hun kwaliteit. Exellent is vanaf 2014 gevestigd in een moderne fabriek op bedrijvenpark Breekland in Oudkarspel. In 2017 werd de productieruimte uitge...

Lees meer 9 oktober 2017 | 7:41

Signproject van de maand september: metamorfose winkelcentrum Silverpoint

Het project van de maand is dit keer gerealiseerd door Erkend Signbedrijf Hagenaar Reclame uit Sliedrecht dat in opdracht van de Koninklijke BAM Groep het winkelcentrum Silverpoint een indrukwekkende metamorfose mocht geven. De opdracht bestond uit het restylen van de entree en de passage. Door toepassing van hoogwaardige materialen heeft zowel de entree als de binnenzijde van het winkelcentrum mede door de aangebrachte signing een fraaie uitstraling gekregen. Alles werd van engineering tot montage in eigen fabriek gerealiseerd. In dit project speelt de reclame een belangrijke rol. Reclameborden op de gevels van de winkels, een indrukwekkende reclame + luifel bovenaan de buitengevel en visuals met reclame in de passage. Alles van duurzame materialen als aluminium en roestvrij staal. De ver...

Lees meer 31 augustus 2017 | 8:51

Signproject van de maand juli: 362 vrachtauto’s in één run

Logistiek een enorme prestatie om 362 vrachtauto’s in één run van een nieuwe huisstijl te voorzien. Erkend Signbedrijf dd-reklame uit Sliedrecht realiseerde deze opdracht dit voorjaar voor het bedrijf Bidfood, het voormalige Deli XL, en voorzag gelijktijdig ook 14 bedrijfspanden van een nieuwe gevelreclame. Bij een restyling van deze omvang wegen de logistieke aspecten en de organisatie eromheen zwaarder dan de productie van de reclame op zich. Het wagenpark van Deli XL omvat 360 bakwagens (vrachtauto’s met een aparte cabine en daarachter een gesloten laadbak) die alle verschillend van type zijn en dus ook van afmeting en uitvoering. In de eerste fase van de opdracht werden alle voertuigen in kaart gebracht (afmetingen oppervlak die moeten worden voorzien van visuals, het registreren...

Lees meer 17 juli 2017 | 5:56
UEFA EK vrouwenvoetbal 2017

Signproject van de maand juni: EK vrouwenvoetbal

Het project van de maand is dit keer van het Erkend Signbedrijf Rope Reclameproducties in Wijlre dat in opdracht van de KNVB het aankomende EK vrouwenvoetbal onder de aandacht mocht brengen in één van de speelsteden. Voor het eerst in de historie is Nederland gastheer van het EK voor Vrouwen. Het UEFA Women’s EURO 2017 heeft Breda, Tilburg, Rotterdam, Utrecht, Doetinchem, Deventer en Enschede als speelsteden. Zestien teams, waaronder de OranjeLeeuwinnen, komen dit jaar van 16 juli tot en met 6 augustus in actie. In samenwerking met Advance Communications kreeg Rope de opdracht om de trappen van de Jaarbeurs op Utrecht Centraal te voorzien van een oranje loper met daarop belangrijke speeldata vermeld. Reizigers en bezoekers van Station Utrecht Centraal kunnen zich dankzij Rope Recla...

Lees meer 15 juni 2017 | 10:37
Looierspoort panelen 2

Signproject van de maand mei: Renovatie Leerlooierssteeg in Gouda

Het project van de maand is dit keer van het Erkend Signbedrijf Bosman Letters & Reklame in Rotterdam dat de kans kreeg om in opdracht van de gemeente Gouda een steeg(je) in de binnenstad een meer authentiek karakter te geven met de productie en montage van een 12 meter brede visual in een oude steeg. De binnenstad van Gouda kent een paar openbare stegen. Een ervan is de Leerlooierssteeg, waar in totaal 12 burgers met plezier wonen. En dat in een steeg die op het smalste deel slechts 60 cm breed is. Stadsbesturen hebben er alle baat bij om hun binnenstad levendig en mooi te houden. Want bezoekers brengen nu eenmaal geld in het laatje. Geen wonder dat de gemeenteraad van Gouda enthousiast was over het idee van een aantal binnenstadsbewoners om hun Leerlooierssteeg te verfraaien. De bewo...

Lees meer 15 mei 2017 | 13:13
Signproject april Gezondheidscentrum Drunen allround aangekleed door Vugt Reclame

Signproject van de maand april: architecture sign

Dit keer bestaat het signproject van de maand niet uit één product, maar is het een allround aankleding van een gebouwencomplex. Erkend Signbedrijf Vugts Reclame in Vlijmen heeft het ‘GezondheidsCentrum Drunen’ van meerdere signs en decoraties voorzien. Mooie lichtreclame op de gevel, de naam van de organisatie duidelijk boven de entree in los uitgesneden letters (in vakjargon freesletters) en bij de hoofdingang een grote reclamezuil. Een reclamezuil kan onverlicht zijn, of van binnenuit licht uitstralen zodat de erop aangebrachte teksten mooi oplichten. Van origine treft men op zo’n zuil reclame aan, maar een losstaande zuil blijkt ook bij uitstek geschikt voor bewegwijzering. En zo ziet men op de foto’s bij dit artikel hoe een zuil die buiten staat een meer decoratieve functie ...

Lees meer 14 april 2017 | 11:21
Chevrolet Camaro | ABA Reclame

Signproject van de maand maart: carwrap muscle car

Het project van de maand voor maart is een bijzondere carwrap van een Amerikaanse personenauto die getypeerd wordt als een muscle car. Dat is een achterwielaangedreven personenauto van het formaat middenklasser, meestal een coupe variant, uitgerust met een V8-motor en zodanig geprepareerd dat de auto bulkt van het vermogen. De originele muscle cars zijn uit de jaren ’50, maar in deze tijd zijn er nog de Ford Mustang en de Chevrolet Camaro. De carwrap voor dit project is speciaal ontworpen voor de Camaro in opdracht van een verfgroothandel. Het Erkend Signbedrijf ABA Reclame in Leiden heeft aan de hand van een speciaal (in eigen studio) ontworpen graphics de auto een heel andere look gegeven, iets wat in de basis de functie van een carwrap is. Alsof er 10 blikken verf over de auto zijn ge...

Lees meer 2 maart 2017 | 13:05

Signproject van de maand februari: realisatie praktijkomgeving voor opleiding luchtvaartdienstverlening

Voor de MBO opleiding Luchtvaartdienstverlening in Rotterdam mocht het Erkend Signbedrijf Niels Zuijdwijk Reclame en Standbouw in het gebouw van het Zadkine College twee bijzondere leslokalen creëren. Een opleiding die op meerdere ROC’s wordt gegeven en in een grote belangstelling staat. Van niets ‘iets’ maken, want een groot deel van de romp van een Airbus 320 werd nagebouwd om als praktijklokaal voor onder andere de steward(ess) opleiding te dienen. Ook het nabouwen van een platform en boardingruimte op een vliegveld maakten deel uit van dit project. Na weken van tekenwerk en 3d visualisaties kwam er een akkoord en kon er met de bouw worden gestart. De deur en het interieur zijn afkomstig uit een Airbus A320 van American Airlines. Met deze rompdelen werd de maatvoering van...

Lees meer 2 februari 2017 | 12:52

Signproject van de maand december:  Kamerdeuren van Westcord Hotel Schylge

Het project van deze maand is van Erkend Signbedrijf Sign Company. In het kader van een natuurproject heeft het signbedrijf alle kamerdeuren van WestCord Hotel Schylge voorzien van groot formaat prints op zelfklevende folie met afbeeldingen van de flora en fauna uit het waddengebied. Om het plan vorm te geven is het management van het hotel een samenwerking aangegaan met diverse natuurorganisaties die zich inzetten voor de bescherming van het Waddengebied. Door de natuur te verbinden met dit project maken gasten kennis met de verschillende dier- en plantensoorten. Het WestCord Hotel Schylge op het eiland Terschelling ligt pal aan de haven en heeft een uniek uitzicht op de enige natuurlijke baai van Nederland, midden in het Wadden Werelderfgoedgebied. Door deze unieke locatie is het idee vo...

Lees meer 22 december 2016 | 15:55

Signproject van de maand november: creatief plafond treinstation Delft

Het project van deze maand is dit keer van het door het vakblad Sign+ uitgeroepen overall winnaar van de Sign+ Award 2016, een tweejaarlijkse vakprijs van het vakblad Sign+. Het signbedrijf MakeCover in Alphen aan den Rijn realiseerde dit in nauwe samenwerking met Geerdes Ontwerpen: het plafond van treinstation Delft. Een grootschalig decoratieproject dat door het ontwerp (van Mecanoo Architecten) wel heel bijzonder is vormgegeven. Mecanoo kreeg de opdracht een nieuw stadsgebouw te ontwikkelen met daarin de stationshal voor het nieuwe ondergrondse treinstation. Met het ontwerp hebben zij voor een gebouw gekozen dat een uitstraling naar alle kanten heeft. De verlaagde daklijnen op de hoeken zorgen voor een geleidelijke overgang naar de omliggende gebouwen. Een architectonisch toonaangevend ...

Lees meer 23 november 2016 | 9:30
AZ trainingscomplex vernieuwde reclame

Signproject van de maand oktober: AZ trainingscomplex

Eredivisieclub AZ heeft in nauwe samenwerking met de gemeente Zaanstad het AZ trainingscomplex laten ontwikkelen, met alle voorzieningen die nodig zijn om topsport mogelijk te maken. Zowel op voetbal- als voetbalbegeleidend gebied.
 Het complex heeft een oppervlak van 3.500 m² en is opgedeeld in twee delen: niet alleen ruimte voor de A-selectie maar ook met name voor de AZ Jeugdopleiding. Erkend Signbedrijf Scholten Reclame uit Heerhugowaard, preferred supplier van AZ, kreeg de order het geheel nieuwe jeugdcomplex in het AZ AFAS Stadion te voorzien van signing. Dat behelst nogal wat, want er wordt in zo’n complex veel reclame en bewegwijzering toegepast. Zo werd er een serie reclameborden geleverd en geplaatst, die een lengte van ruim één kilometer zou halen als ze gewoon in één...

Lees meer 17 oktober 2016 | 13:06