Sexy Loo De Wallen wint 2 Sign Awards

Het project Sexy Loo De Wallen is in 2020 bekroond met twee Sign Awards. De award voor beste Indoor Signage en de Overall Award.

Creatief projectleider Remco de Kievit kreeg als opdracht de gevels van De Wallen naar binnen te halen. Samen met fotograaf Mark Faasse zijn ze door de buurt gelopen om de juiste gevels en panden vast te leggen. Mark heeft van de losse foto’s een geheel gemaakt.

PanelPrint heeft het ontwerp opgeknipt in 100 stukken die naadloos op elkaar aansluiten.

Naast het leveren van de geprinte DecorPanel wandpanelen was PanelPrint verantwoordelijk voor al het technische dtp werk. Dat betekende dat alle beelden die gemaakt waren door de fotograaf zijn vertaald naar de wanden door middel van een 3D model. Het ontwerp is opgeknipt in 100 stukken (geprinte panelen) die naadloos op elkaar aansluiten. Alle foto’s zijn vervolgens op ware grootte geprint op vandalismebestendige wandpanelen. Als je bij Sexy Loo naar binnen gaat, lijkt het net als of je een Amsterdams steegje in loopt.

“Ondanks dat het grote platen zijn, is het materiaal goed te verwerken. De maten die wij hebben doorgegeven, klopten tot op de millimeter. En wat ik heel mooi vindt, is dat je de panelen kunt buigen zodat er een naadloze hoek ontstaat waarbij de foto doorloopt. En ook de klant vindt het eindresultaat helemaal geweldig. Het is zelfs mooier geworden dan hij voor ogen had, dus dat is een heel mooi compliment.”, aldus Remco de Kievit.

De vakjury verkoos de ‘Sexy Loo’ tot winnaar vanwege de creativiteit; ‘een project waarbij verschillende visuele en technische disciplines bij elkaar komen’.  De jury gaf het volgende commentaar: “De vraag van de opdrachtgever is uiterst creatief ingevuld. Het feit dat verschillende disciplines hier intensief moesten samenwerken, zorgt ervoor dat het uiteindelijke resultaat meer is geworden dan de som der delen. Zonder inzet van diverse signtechnieken was deze illusie echter niet mogelijk. Inspelen op dit soort maatschappelijke aspecten, die buiten het domein van branding liggen, schept wellicht kansen voor nieuwe verdienmodellen in de signbranche”, aldus Ritzen namens de vakjury.