18 januari 2021

Leestijd: 2 min | Bekeken: 193x

Sexy Loo De Wallen wint 2 Sign Awards

Het project Sexy Loo De Wallen is in 2020 bekroond met twee Sign Awards. De award voor beste Indoor Signage en de Overall Award.

Creatief projectleider Remco de Kievit kreeg als opdracht de gevels van De Wallen naar binnen te halen. Samen met fotograaf Mark Faasse zijn ze door de buurt gelopen om de juiste gevels en panden vast te leggen. Mark heeft van de losse foto’s een geheel gemaakt.

PanelPrint heeft het ontwerp opgeknipt in 100 stukken die naadloos op elkaar aansluiten.

Naast het leveren van de geprinte DecorPanel wandpanelen was PanelPrint verantwoordelijk voor al het technische dtp werk. Dat betekende dat alle beelden die gemaakt waren door de fotograaf zijn vertaald naar de wanden door middel van een 3D model. Het ontwerp is opgeknipt in 100 stukken (geprinte panelen) die naadloos op elkaar aansluiten. Alle foto’s zijn vervolgens op ware grootte geprint op vandalismebestendige wandpanelen. Als je bij Sexy Loo naar binnen gaat, lijkt het net als of je een Amsterdams steegje in loopt.

“Ondanks dat het grote platen zijn, is het materiaal goed te verwerken. De maten die wij hebben doorgegeven, klopten tot op de millimeter. En wat ik heel mooi vindt, is dat je de panelen kunt buigen zodat er een naadloze hoek ontstaat waarbij de foto doorloopt. En ook de klant vindt het eindresultaat helemaal geweldig. Het is zelfs mooier geworden dan hij voor ogen had, dus dat is een heel mooi compliment.”, aldus Remco de Kievit.

De vakjury verkoos de ‘Sexy Loo’ tot winnaar vanwege de creativiteit; ‘een project waarbij verschillende visuele en technische disciplines bij elkaar komen’.  De jury gaf het volgende commentaar: “De vraag van de opdrachtgever is uiterst creatief ingevuld. Het feit dat verschillende disciplines hier intensief moesten samenwerken, zorgt ervoor dat het uiteindelijke resultaat meer is geworden dan de som der delen. Zonder inzet van diverse signtechnieken was deze illusie echter niet mogelijk. Inspelen op dit soort maatschappelijke aspecten, die buiten het domein van branding liggen, schept wellicht kansen voor nieuwe verdienmodellen in de signbranche”, aldus Ritzen namens de vakjury.


Anderen lazen ook

SI'BON

Sign Buitenevent 2021: een zonnige en sportieve dag op Ameland

Op donderdag 9 september was het weer tijd voor het Sign Buitenevent. Dit jaar vertrokken we naar het prachtige Ameland met een groep van bijna 80 man – professionals uit zowel de Nederlandse als Belgische signsector. Na een bewogen jaar was deze dag perfect om terug te blikken, bij te praten en natuurlijk ook te genieten van allerlei activiteiten. Hoe het beste deze dag te beschrijven? Sportief, zonnig, afwisselend en gezellig. Na ons in het begin van de middag verzameld te hebben in het Friese Holwerd, gingen we per boot met zijn allen naar Ameland. Hier hebben we gedurende de dag deelgenomen aan de meest uiteenlopende bezigheden, zoals boogschieten,  golfsurfen, kanoën en wadlopen. Kortom, er was van alles te doen, al zorgde het wadlopen ervoor dat lang niet iedereen de boot ter...

Lees meer 10 september 2021 | 15:14
SI'BON

Hergebruik met ReVink: van afvalstroom naar reststroom

Het hergebruik van grondstoffen is tegenwoordig een actueel thema binnen onze maatschappij. Binnen de uitgangspunten van onze toekomstige circulaire economie zal hergebruik van grondstoffen de kernactiviteit vormen. De afgelopen vier jaar is Vink Kunststoffen, aangesloten leverancier bij SI’BON, actief geweest met de voorbereidingen om haar verantwoordelijkheid, in deze voor onze toekomst zo belangrijke ontwikkeling, te kunnen nemen. Onder de naam ‘ReVink’ is er een kunststof inzamelingsprogramma ontwikkeld waarbij onder andere de erkende signbedrijven hun kunststof restafval kunnen inleveren. Het doel hierbij is het recyclen van restmateriaal naar herbruikbare grondstoffen, waaruit weer nieuwe kunststof halffabricaten kunnen worden geproduceerd. Op deze wijze wordt er een bijdra...

Lees meer 31 maart 2021 | 8:49
SI'BON

Kick-off webinar SI’BON een succes

Afgelopen dinsdag stond het kick-off webinar op de agenda. Een online event dat het tweede deel van de ochtend vulde. Alle aangesloten bedrijven konden met een eenvoudige registratie deelnemen en zelf bepalen hoe lang zij het wilden volgen. Uiteindelijk bleken de vele deelnemers van het webinar voor het volledige programma te kiezen. Logisch zou je bijna kunnen stellen, want dit keer een event zonder reistijd. Een van de onderdelen was het rondetafelgesprek over sign tijdens corona, met een drietal signmakers en een aangesloten leverancier. Tevens werden de resultaten van het trendonderzoek over het afgelopen half jaar gespiegeld aan de ervaringen van de deelnemers aan tafel. Nadat het hele onderzoek was uitgelicht, kwam als afsluiter spreker/auteur Jos Burgers voor de camera. Hij hield de...

Lees meer 26 februari 2021 | 15:32
Bekijk meer nieuws