17 oktober 2016

Leestijd: 3 min | Bekeken: 937x

Signproject van de maand oktober: AZ trainingscomplex

Eredivisieclub AZ heeft in nauwe samenwerking met de gemeente Zaanstad het AZ trainingscomplex laten ontwikkelen, met alle voorzieningen die nodig zijn om topsport mogelijk te maken. Zowel op voetbal- als voetbalbegeleidend gebied.
 Het complex heeft een oppervlak van 3.500 m² en is opgedeeld in twee delen: niet alleen ruimte voor de A-selectie maar ook met name voor de AZ Jeugdopleiding.

Erkend Signbedrijf Scholten Reclame uit Heerhugowaard, preferred supplier van AZ, kreeg de order het geheel nieuwe jeugdcomplex in het AZ AFAS Stadion te voorzien van signing. Dat behelst nogal wat, want er wordt in zo’n complex veel reclame en bewegwijzering toegepast. Zo werd er een serie reclameborden geleverd en geplaatst, die een lengte van ruim één kilometer zou halen als ze gewoon in één rij naast elkaar zouden worden gelegd.

Rondom alle zes de voetbalvelden werden grote mesh doeken geleverd, opgespannen in ijzeren frames met daarop de logo’s van AZ. De logo’s zijn er met een speciale XL printer op aangebracht en het speciale mesh doek zorgt ervoor dat men ook nog door het doek heen kan kijken.

Daarbij is voor het gehele complex een bewegwijzeringsplan ontwikkeld wat door het signbedrijf is vertaald in productie en plaatsing van bewegwijzeringsborden- en panelen.

Groot aantal binnenvoorzieningen

De in totaal elf kleedkamers en de fysiotherapieruimte (die alleen al een oppervlakte van 100 m² beslaat), maar ook de twaalf kantoorruimtes en de vijf spreekkamers kregen graphics (grote afbeeldingen) op de wanden. Ook de fitnessruimte voor zowel de AZ Jeugdopleiding als de A-selectie (ca. 300 m²) en de drie herstelruimtes zijn door het signbedrijf van allerlei decoraties en reclame-uitingen (in vakjargon noemt men die signs) voorzien.

Het aantal voorzieningen in het complex is bijna ongelimiteerd, want zo is er verder nog een wellness-ruimte, drie kamers voor de was, twee audiovisuele ruimtes, een bestuurskamer, twee spelershomes, een persruimte met aan de buitenkant een tribune voor tweehonderd toeschouwers. En alle zijn op de een of andere wijze van een mooi product van het signbedrijf voorzien.

In de visie van AZ heeft de ontwikkeling van jeugdspelers en de doorstroming naar het eerste elftal een centrale plaats. Door het nieuwe AFAS Trainingscomplex kunnen er bij deze club op het gebied van talentontwikkeling nu grote stappen worden gemaakt, onder het motto ‘geloven in ontwikkelen’.

Scholten reclame de terechte winnaar

En dat ‘geloof in ontwikkelen’ had het signbedrijf ook toen zij de uitdaging aanging het AZ trainingscomplex van aantrekkelijke signage te voorzien. Vanuit eigen ontwerp en productie werd een grote diversiteit aan producten gerealiseerd op het gebied van bewegwijzering, reclame-uitingen en decoraties. Wat uiteenliep van: reclameborden, freesletters (losse letters gemaakt van kunststof plaatmateriaal) en reclameframes tot allerlei full color geprinte doeken en onverlichte doosletters.

Bijna gelijktijdig werd ook de buitenzijde van het AZ AFAS stadion flink opgefrist door twee zijden van het stadion van nieuwe bisonyl doeken te voorzien. Deze doeken zijn gespannen in het buitenframe van het stadion en tonen nu onder andere afbeeldingen van de huidige spelers. Het van oorsprong witte bisonyl wordt met speciale elastieken ingespannen, nadat het met behulp van een grote printer voorzien is van een rode ondergrond en een afbeelding. Met deze techniek kan door een signbedrijf op korte termijn een nieuw doek met een nieuwe actualiteit worden geproduceerd.

 


Anderen lazen ook

SI'BON

Online Print trends 2018

Een interessant event dat wij graag onder de aandacht brengen, is het Benelux Online Print Event op 31 mei in Brussel. Het evenement, dat wordt georganiseerd door het VIGC en gesponsord door Canon, biedt een unieke kans om de Online Print trends van 2018 te ontdekken. De organisator verwacht deelnemers uit Nederland, Vlaanderen, Wallonië en Luxemburg. Het Atomium in Brussel zal het decor vormen voor dit nieuwe VIGC evenement, waar, na het dagprogramma (en voor het VIP diner), de tijdelijke tentoonstelling ‘Atomium meets Surrealism’ van de Belgische kunstenaar René Magritte kan worden bezocht. Het diner is overigens letterlijk ‘in the sky’ met een prachtig uitzicht over Brussel. Inschrijven kan via  de website en wacht niet te lang want het aantal plaatsen is beperkt.

Lees meer 26 april 2018 | 8:57
SI'BON

Digital Signage in de belangstelling

De workshop die Ultro International samen met SI’BON begin april organiseerde kende een grote belangstelling. Zelden komt het voor dat de organisatie geconfronteerd wordt met een overvloed aan inschrijvingen. Kennelijk gaat digital signage nu leven bij de signbedrijven. Aangesloten leverancier Ultro haakt hier goed op in door een voor het signbedrijf laagdrempelig systeem te introduceren en de aftrap te geven met een workshop. Dat de signbedrijven ook digital signage mogen omarmen.

Lees meer 26 april 2018 | 8:38
SI'BON

Winnaar Innovation Print Award

Foto: Wouter Mooij, Eisma. Dinsdag 17 april vond tijdens de beurs Pure Digital de uitreiking van de Innovation Print Award 2018 plaats, een initiatief van SI’BON. De aangesloten bedrijven konden zich hiervoor inschrijven en uiteindelijk zijn er drie bedrijven genomineerd: Dekalu uit Winterswijk met Kunst in het Mondriaanmuseum, Dr. Sticker in Roosendaal met Squid raamdecoratie op basis van textiel en JA! Reclame gevestigd in Valkenswaard met de ombouw van een bedrijfskantine. Uit de drie genomineerden werd uiteindelijk door de beursorganisator van Pure Digital het project Ombouw Bedrijfskantine gekozen omdat in dit project heel geraffineerd meerdere printvormen zijn gebruikt waaronder ook textielprinting voor de zitbanken. Een nog jonge decoratietechniek die nog maar weinig wordt toegepa...

Lees meer 26 april 2018 | 8:07
Bekijk meer nieuws