6 juni 2016

Leestijd: 3 min | Bekeken: 1171x

Signproject van de maand juni 2016: Giro d’Italia

De Giro d’Italia

De Grande Partenza, het begin van de Ronde van Italië – beter bekend als de Giro – was dit jaar in Nederland. In de provincie Gelderland konden de inwoners zich eraan vergapen en zij werden daar tijdig op gewezen door onder meer de billboards – mobiel en vast – van het Erkend Signbedrijf Bordbusters uit het Gelderse Huissen.

“De Giro is een heel mooi, aansprekend evenement, dat zelden op je pad komt”

Op vrijdag 6 mei werd het startschot voor de Giro 2016 zelf gelost. Voor die dag stond in Apeldoorn een individuele tijdrit van 9,8 kilometer gepland, die op het lijf geschreven was van de Nederlandse vedette Tom Dumoulin. Een dag later ging het kriskras door Gelderland van Arnhem naar Nijmegen en op zondag ging het peloton in omgekeerde richting.

Warm maken

De regio in Gelderland werd al vanaf 11 april warm gemaakt voor de Italiaanse ronde. Het signbedrijf is die voorafgaande periode druk in de weer geweest met het ontwerpen, fabriceren en plaatsen van mobiele en vaste billboards waarop de sponsors van de Giro prijkten.

Voor Bordbusters – dat bijvoorbeeld ook met haar mobiele billboards de informatievoorziening van de provincie verzorgt – is het niet de eerste keer dat het participeert in een wielerronde. Bij de start van de Giro in Amsterdam, een aantal jaren geleden, was Bordbusters ook al van de partij.

Exclusieve overeenkomst

Bordbusters tekende een overeenkomst als preferred supplier bij de Gelderse organisatie van de Giro d’Italia. “Wij leveren exclusief alle billboards van de Giro in Nederland, vaste en mobiele reclameborden, van drie bij vier meter, met een totale hoogte van vijf meter. Binnen ons assortiment vallen ook grotere borden met een afmeting tot wel 48 vierkante meter, dat heeft echt een grote attentiewaarde. Daarnaast heeft Bordbusters de nodige auto’s voor de reclamekaravaan van reclame voorzien (gewrapt) en ook werden diverse tribunes en hospitality-ruimten voorzien van reclame-uitingen.

“Je bent een maand zichtbaar op een mooie plek langs de route tijdens een uniek evenement”.

Normaal heeft Bordbusters circa 2200 borden door heel Nederland staan. Bij de Giro waren dat er 120 meer. De klanten voor de borden komen ofwel via de organisatie van de Giro, of meldden zich rechtstreeks tot het signbedrijf. Men kon dan reclameruimte kopen op een van de borden en was een maand zichtbaar op een mooie plek langs de route tijdens een uniek evenement. Een vernieuwend concept om het op zo’n grote schaal vorm te geven.

Erkend Signbedrijf Bordbusters heeft toch al wat met innovaties. Het koppelt op verzoek bijvoorbeeld ook camera’s aan de borden. Dit voor verschillende doeleinden. “Ze werken op zonne- en windenergie. Je kunt ze bijvoorbeeld laten plaatsen uit het oogpunt van beveiliging en bewaking. Ook ondersteunt Bordbusters de Giro Gelderland met het afdekken van de wildroosters. Deze obstakels komen de renners onderweg tegen en vormen een potentieel valgevaar.”

Spin-off

Directeur Heijting van Bordbusters zegt de klus met de Giro d’Italia te hebben opgepikt voor het vergroten van het netwerk en de uitstraling van het bedrijf. “We hopen wel op een spin-off. We kijken graag naar de toekomst. We zitten nu al in landen als Duitsland, België, Frankrijk en Engeland. We hebben de ambitie om zulke klussen in meer landen op te pikken, Italië zou dan ook mooi zijn.”

 


Anderen lazen ook

SI'BON

Meeting in België

In dit voorjaar organiseren wij weer een meeting voor de aangesloten bedrijven in België. Naar het voorbeeld van eerdere geslaagde events worden ook de signbedrijven uit de zuidelijke provincies van Nederland uitgenodigd. Reserveer daarom donderdag 11 april (eind van de dag en een groot deel van de avond) nu alvast in de agenda.

Lees meer 4 maart 2019 | 10:03
SI'BON

Studiereis Las Vegas

SI’BON organiseert van 22 tot en met 29 april weer een studiereis naar Las Vegas. Centraal staat het bezoek aan de International Sign Expo, een brede signbeurs waar grote fabrikanten en kleine toeleveranciers voor een sprankelend geheel zorgen. Ook zal een bezoek worden gebracht aan Yesco, een van de grootste lichtreclamebedrijven van Amerika. Deelnemers aan de reis krijgen een rondleiding op The Strip en worden in de gelegenheid gesteld alle themahotels met hun casino’s en entertainment van binnen te bekijken en te beleven. Ook staat een bezoek aan Freemont Street (spectaculaire licht- & geluidshow met ledtechniek op een 480 meter lange overkapping van het oude gokcentrum) op de agenda. Een interessante reis met aantrekkelijk vluchttijden, verblijf in een hotel direct gelegen aan ...

Lees meer 4 maart 2019 | 8:59
visserbuitenreclame

Nieuw bij VPS: Akoestische panelen

Verbeter de akoestiek van uw ruimte in stijl Met Akoestische panelen heb je nog meer mogelijkheden om de perfecte plek voor jouw klanten te realiseren. Goede akoestiek in kantoren en andere plekken waar veel geluid is, zorgt voor optimale productiviteit, motivatie en prestatie. Een ‘hard’ interieur heeft een lange nagalm en wekt irritatie en vermoeidheid op bij de mensen die in zo’n ruimte werken en zich verstaanbaar moeten maken. Een aangename akoestische omgeving vermindert stress en dit komt de concentratie ten goede. De Akoestische panelen helpen hierbij en creëren een prettige (werk)omgeving. Met een stuk personalisatie op de print kun je voor jouw klanten ook echt iets moois neerzetten. Akoestische panelen met hoge geluidsabsorptie Voor een gepersonaliseerd en functioneel inte...

Lees meer 20 februari 2019 | 12:41
Bekijk meer nieuws