18 december 2017

Leestijd: 1min | Bekeken: 895x

Signproject van de maand december: Distributiecentrum bol.com in Waalwijk voorzien van visuals en bewegwijzering

Erkend Signbedrijf Metro XL uit Waalwijk kreeg de opdracht van bol.com om haar fulfillment center in Waalwijk te voorzien van visuals en bewegwijzering.

Met een grondoppervlakte van circa 50.000m2 is de verwachting dat er op de drukste momenten van het jaar ± 30.000 artikelen per uur verwerkt zullen worden.

MetroXL plaatste eind september, passend bij de grootte van het centrum, een haarscherp geprinte visual van ca. 64 meter lang en ca. 7 meter hoog in de logistieke hal. Deze afbeelding geeft een klein overzicht van de producten die via bol.com besteld kunnen worden.

Om sfeer te creëren in de kantine van bol.com, is besloten daar een bakstenen wand te plaatsen. Door te kiezen voor een afbeelding met bakstenen op ware grootte, produceerde MetroXL een XL fullcolour geprinte wand waarvan het resultaat een niet van echt te onderscheiden bakstenen wand is geworden.

Het gebruik van een print in plaats van echte bakstenen biedt bovendien nog meer voordelen. Het is voordeliger, eenvoudiger in onderhoud en in de toekomst gemakkelijker te vervangen (zonder breekwerkzaamheden) door een andere print.

Niet alleen de grote wanden in de logistieke hal en de kantine maar ook de overige interne visuals werden door MetroXL verzorgd. Het bol.com mannetje bij de lift, de bewegwijzering in het pand, en de logo’s zijn het werk van dit Erkend Signbedrijf.

MetroXL kreeg de order omdat zij volgens bol.com opviel door de verzorgde offerte met veel voorbeelden en stalen. Binnen bol.com was er daardoor snel en eenvoudig een goed beeld te vormen van deopties die geleverd konden worden.


Andere projecten

SI'BON

Signproject van de maand juni: FaberExposize voorziet F-16 van bijzondere visual voor 75-jarig jubileum

Erkend Signbedrijf FaberExposize uit Stiens, ook wel bekend als Haan Reclamewerk, heeft in opdracht van Vliegbasis Leeuwarden een grote visual op één van hun F-16’s aangebracht.   Ter gelegenheid van het 75-jarig jubileum van het 322 Squadron, het operationele F-16 Squadron op Leeuwarden, kreeg het signbedrijf de opdracht het ministerie van Defensie, om één van hun F-16’s te voorzien van een bijzondere visual.   Voor deze speciale opdracht gebruikte het Erkend Sign bedrijf speciaal vinyl dat geschikt is voor vliegtuigdecoratie. Naast de uitstraling is het van belang dat het materiaal minimaal 3 maanden en minstens 200 vlieguren bruikbaar is.    Op de visual is onder andere de mascotte van het squadron te zien: Polly Grey, een grijze roodstaartpapegaai. De allere...

Lees meer 29 mei 2018 | 12:53
SI'BON

Signproject van de maand april: Restyling van de koffiekamer in verzorgingstehuis Jan Thijs Seinenhof

Erkend Signbedrijf Alvasi Reclame uit Nieuwleusen heeft de restyling van een koffiekamer in verzorgingstehuis Jan Thijs Seinenhof in Diever op zich genomen. In dit verzorgingshuis kunnen de bewoners niet naar buiten vanwege mentale ongemakken, overwegend dementie. Omdat de personele bezetting vaak krap is, werd een oplossing gezocht en gevonden door van de koffiekamer een buitenkamer te maken. Een soort vrije woonomgeving waarbij de mensen makkelijk naar ‘buiten’ kunnen. Op advies van Alvasi Reclame werd daar invulling aan gegeven met foto’s van een nabijgelegen natuurpark. Behalve meerdere soorten fullcolor printwerk zijn er ook houten hekjes geplaatst en zelfs een installatie met geluiden uit het natuurpark. ” order_by=”sortorder” order_direction=̶...

Lees meer 24 april 2018 | 14:15
SI'BON

Signproject van de maand maart: Stand BK Cookware is bijzonder fraaie kookomgeving

Erkend Signbedrijf Atelier van Zijderveld, gevestigd in Den Haag, heeft als sign- en standbouwbedrijf een fraaie stand gemaakt voor een bijzondere klant: BK Cookware. Een Nederlandse producent in kook- en keukengerei. Het bedrijf voorziet wereldwijd met groot succes miljoenen keukens van (met name) haar pannen, met behoud van Nederlands ambachtelijke traditie. Aan Atelier van Zijderveld is de opdracht gegund om een stand te ontwerpen en te realiseren op ’s werelds grootste consumentenbeurs Ambiente in Frankfurt. Het signbedrijf kreeg van haar klant de opdracht om de stand een eigen ‘look and feel’ te geven, waarbij voor Van Zijderveld het vakmanschap en originaliteit weer mocht laten prevaleren. Geen marginale stand, maar fraai vakmanschap. Zo werd het 4 meter hoge frame van staal ge...

Lees meer 13 maart 2018 | 9:46
Bekijk meer projecten