26 oktober 2017

Leestijd: 1min | Bekeken: 916x

Signproject van de maand november: Maatwerk voor alle Vakgarage vestigingen in Nederland

De Vakgarage staat voor kwaliteit en betaalbaar autorijden en is de enige écht merk onafhankelijke garageformule in Nederland. De keten heeft meer dan 280 garagebedrijven in heel Nederland, waar de automobilist terecht kan voor onderhoud en bijvoorbeeld de bandenwissel. Elke vestiging is een zelfstandige onderneming en de bedrijfspanden hebben dus alle een eigen uitstraling.

Erkend Signbedrijf C&L Lichtreclame ontwikkelt en fabriceert al vele jaren de signing voor de Vakgarages. Zo krijgt elk aangesloten garagebedrijf voor de herkenbaarheid een prominente gevelprofilering met freesletters, voor in de avond eventueel uitgevoerd met een lichtkoof. Verder wordt signing conform de huisstijl van de Vakgarage zowel binnen als buiten toegepast. Men kan dan denken aan verlichte en onverlichte reclamepanelen, verlichte reclamezuilen, vlaggenmasten met bijbehorende vlaggen, maar ook autobeletteringen voor de service-auto’s.

Omdat geen enkele Vakgarage hetzelfde bedrijfspand heeft is het merendeel van de binnen- en buitenreclame maatwerk voor dat ene garagebedrijf. Een uniforme huisstijl die bij elk bedrijf om een individuele implementatie vraagt. C&L Lichtreclame kan hier invulling aan geven omdat zij zelf de opname op locatie doet, de ontwerpen maakt en voor het overgrote deel de productie van al die verschillende signs in eigen huis heeft.

Een interessant gegeven is dat de Vakgarages hun krachten bundelen in een Stichting: Stichting Vakgarage. Dit houdt in dat de aangesloten ondernemers zelf ‘eigenaar’ zijn van het concept. Stichting Vakgarage heeft geen winstoogmerk en alle inkomsten worden aangewend ter ondersteuning van de Vakgarages. Het doel van Stichting Vakgarage is de beste randvoorwaarden creëren voor de individuele Vakgarages zodat zij kunnen doen waar ze goed in zijn: klanten uitmuntend van dienst zijn!

 


Andere projecten

SI'BON

Project van de maand juli: Setup Signing creëert ice-cream truck voor Qmusic

  Erkend Signbedrijf Setup Signing creëerde deze Q-ICE Cream Truck voor de radiozender Qmusic. Daarmee werd een zomercampagne geïnitieerd om gedurende de ‘warme’ maand juli in heel Nederland op ijs te trakteren. Een unieke actie, want de luisteraars kunnen door te stemmen bepalen waar op ijs wordt getrakteerd. Dit alles onder het motto: Lang leve de zomer, lang leve de maand juli en lang leve ijsjes. Speciaal voor deze promotietour is door het Delftse signbedrijf een ice cream truck bijna volledig gewrapt. Zo’n vijfendertig vierkante meter zelfklevende folie werd met een speciale printtechniek voorzien van zowel de rode, witte en zwarte kleurvlakken. Op de geprinte folie zou vervolgens machinaal een transparant glanzend laminaat worden aangebracht als beschermlaag. Met deze co...

Lees meer 3 juli 2018 | 14:38
SI'BON

Signproject van de maand juni: FaberExposize voorziet F-16 van bijzondere visual voor 75-jarig jubileum

Erkend Signbedrijf FaberExposize uit Stiens, ook wel bekend als Haan Reclamewerk, heeft in opdracht van Vliegbasis Leeuwarden een grote visual op één van hun F-16’s aangebracht.   Ter gelegenheid van het 75-jarig jubileum van het 322 Squadron, het operationele F-16 Squadron op Leeuwarden, kreeg het signbedrijf de opdracht het ministerie van Defensie, om één van hun F-16’s te voorzien van een bijzondere visual.   Voor deze speciale opdracht gebruikte het Erkend Sign bedrijf speciaal vinyl dat geschikt is voor vliegtuigdecoratie. Naast de uitstraling is het van belang dat het materiaal minimaal 3 maanden en minstens 200 vlieguren bruikbaar is.    Op de visual is onder andere de mascotte van het squadron te zien: Polly Grey, een grijze roodstaartpapegaai. De allere...

Lees meer 29 mei 2018 | 12:53
SI'BON

Signproject van de maand april: Restyling van de koffiekamer in verzorgingstehuis Jan Thijs Seinenhof

Erkend Signbedrijf Alvasi Reclame uit Nieuwleusen heeft de restyling van een koffiekamer in verzorgingstehuis Jan Thijs Seinenhof in Diever op zich genomen. In dit verzorgingshuis kunnen de bewoners niet naar buiten vanwege mentale ongemakken, overwegend dementie. Omdat de personele bezetting vaak krap is, werd een oplossing gezocht en gevonden door van de koffiekamer een buitenkamer te maken. Een soort vrije woonomgeving waarbij de mensen makkelijk naar ‘buiten’ kunnen. Op advies van Alvasi Reclame werd daar invulling aan gegeven met foto’s van een nabijgelegen natuurpark. Behalve meerdere soorten fullcolor printwerk zijn er ook houten hekjes geplaatst en zelfs een installatie met geluiden uit het natuurpark. ” order_by=”sortorder” order_direction=̶...

Lees meer 24 april 2018 | 14:15
Bekijk meer projecten