9 oktober 2017

Leestijd: 2 min | Bekeken: 543x

Signproject van de maand oktober: Silo omgetoverd tot 10 meter hoge kroket

Het project van de maand oktober is geproduceerd door Erkend Signbedrijf Free D-sign in Warmenhuizen, dat een saaie grijze silo op het bedrijvencomplex van Excellent Food & Snacks mocht ‘omtoveren’ tot een 10 meter grote kroket. Een originele wijze om het bedrijfspand een unieke eyecatcher te geven.

 

Excellent Food & Snacks maakt volgens eigen zeggen de heerlijkste croquetten en bitterballen. Zij ontwikkelen en produceren ragoutsnacks voor de zakelijke markt. Naast huismerken, private labels en seizoenspecials leveren zij eigen merken als de Cas Spijkers en de Amsterdamse. Retail, horeca en groothandel zijn vertrouwd met hun kwaliteit. Exellent is vanaf 2014 gevestigd in een moderne fabriek op bedrijvenpark Breekland in Oudkarspel. In 2017 werd de productieruimte uitgebreid met nieuwe productlijnen en extra diepvriesopslag om te voldoen aan de groeiende vraag.

Reclamebureau TdH uit Alkmaar kreeg de opdracht om de producten van Exellent Food in Langedijk onder de aandacht te brengen en bedachten daar iets ludieks voor.

Vanaf kilometers afstand is één van hun topproducten nu te zien. Daarvoor is de tien meter hoge, saai grijze silo van de fabriek omgetoverd in een overheerlijke kroket!

Hiervoor hebben de beletteraars van Free-D-Sign de immense silo beplakt met zelfklevende folie met een print van een kroket.

Met behulp van een hoogwerker en een steiger hebben de monteurs de silo kunnen beplakken. En dat was niet eenvoudig omdat de silo niet helemaal vlak is, waardoor het lastig was om de stroken folie met print passend te krijgen. Mede door het gunstige weer kon dit project op locatie toch in twee volle dagen worden gerealiseerd. Een kwestie van vooraf goed plannen en voorbereiden.

 

Overigens konden, tijdens het printen van de folie, maar weinigen opmaken wat er nu werkelijk werd geprint. Door de extreme vergroting van het oorspronkelijke fotomateriaal leek de output op de prints, op een rare oranje brei. Eenmaal op de silo geplakt, werd het pas een echte kroket. Niet alleen om op te eten, maar vooral om op te vallen!


Andere projecten

SI'BON

Project van de maand juli: Setup Signing creëert ice-cream truck voor Qmusic

  Erkend Signbedrijf Setup Signing creëerde deze Q-ICE Cream Truck voor de radiozender Qmusic. Daarmee werd een zomercampagne geïnitieerd om gedurende de ‘warme’ maand juli in heel Nederland op ijs te trakteren. Een unieke actie, want de luisteraars kunnen door te stemmen bepalen waar op ijs wordt getrakteerd. Dit alles onder het motto: Lang leve de zomer, lang leve de maand juli en lang leve ijsjes. Speciaal voor deze promotietour is door het Delftse signbedrijf een ice cream truck bijna volledig gewrapt. Zo’n vijfendertig vierkante meter zelfklevende folie werd met een speciale printtechniek voorzien van zowel de rode, witte en zwarte kleurvlakken. Op de geprinte folie zou vervolgens machinaal een transparant glanzend laminaat worden aangebracht als beschermlaag. Met deze co...

Lees meer 3 juli 2018 | 14:38
SI'BON

Signproject van de maand juni: FaberExposize voorziet F-16 van bijzondere visual voor 75-jarig jubileum

Erkend Signbedrijf FaberExposize uit Stiens, ook wel bekend als Haan Reclamewerk, heeft in opdracht van Vliegbasis Leeuwarden een grote visual op één van hun F-16’s aangebracht.   Ter gelegenheid van het 75-jarig jubileum van het 322 Squadron, het operationele F-16 Squadron op Leeuwarden, kreeg het signbedrijf de opdracht het ministerie van Defensie, om één van hun F-16’s te voorzien van een bijzondere visual.   Voor deze speciale opdracht gebruikte het Erkend Sign bedrijf speciaal vinyl dat geschikt is voor vliegtuigdecoratie. Naast de uitstraling is het van belang dat het materiaal minimaal 3 maanden en minstens 200 vlieguren bruikbaar is.    Op de visual is onder andere de mascotte van het squadron te zien: Polly Grey, een grijze roodstaartpapegaai. De allere...

Lees meer 29 mei 2018 | 12:53
SI'BON

Signproject van de maand april: Restyling van de koffiekamer in verzorgingstehuis Jan Thijs Seinenhof

Erkend Signbedrijf Alvasi Reclame uit Nieuwleusen heeft de restyling van een koffiekamer in verzorgingstehuis Jan Thijs Seinenhof in Diever op zich genomen. In dit verzorgingshuis kunnen de bewoners niet naar buiten vanwege mentale ongemakken, overwegend dementie. Omdat de personele bezetting vaak krap is, werd een oplossing gezocht en gevonden door van de koffiekamer een buitenkamer te maken. Een soort vrije woonomgeving waarbij de mensen makkelijk naar ‘buiten’ kunnen. Op advies van Alvasi Reclame werd daar invulling aan gegeven met foto’s van een nabijgelegen natuurpark. Behalve meerdere soorten fullcolor printwerk zijn er ook houten hekjes geplaatst en zelfs een installatie met geluiden uit het natuurpark. ” order_by=”sortorder” order_direction=̶...

Lees meer 24 april 2018 | 14:15
Bekijk meer projecten