31 augustus 2017

Leestijd: 3 min | Bekeken: 469x

Signproject van de maand september: metamorfose winkelcentrum Silverpoint

Het project van de maand is dit keer gerealiseerd door Erkend Signbedrijf Hagenaar Reclame uit Sliedrecht dat in opdracht van de Koninklijke BAM Groep het winkelcentrum Silverpoint een indrukwekkende metamorfose mocht geven. De opdracht bestond uit het restylen van de entree en de passage. Door toepassing van hoogwaardige materialen heeft zowel de entree als de binnenzijde van het winkelcentrum mede door de aangebrachte signing een fraaie uitstraling gekregen. Alles werd van engineering tot montage in eigen fabriek gerealiseerd.

In dit project speelt de reclame een belangrijke rol. Reclameborden op de gevels van de winkels, een indrukwekkende reclame + luifel bovenaan de buitengevel en visuals met reclame in de passage. Alles van duurzame materialen als aluminium en roestvrij staal.

De verlichtingstechniek in deze reclame-units werd uitgevoerd met RGB leds, tegenwoordig bekend als een duurzame en beproefde techniek.

Om sfeer en stijl in het winkelcentrum te krijgen, kreeg Hagenaar Reclame niet alleen de opdracht de buitengevel te restylen maar ook binnen grote delen van het gebouw te moderniseren.

Ook hierbij werden duurzame materialen ingezet, maar nu in combinatie met RGB bestuurbare led. Daarmee kan in feite elke gewenste kleur licht worden gerealiseerd. Prachtig om de juiste lichtkleur vast te stellen en bovendien het voordeel dat de kleur van het licht op elk gewenst moment op verzoek kan worden aangepast. Behalve decoreren werd er voor dit project ook echt engineering ingezet.

De restyling maakte grote stappen doordat veel bouwkundige elementen zoals kolommen en muren werden omkleed in allerlei vormen. Zo paste de ruwe betonnen kolommen niet meer in het nieuwe plan en werd er gekozen voor een bekleding in RVS-geborstelde look en goud metallic. Speciaal plaatmateriaal (sandwich panelen) werden in ellipsvorm of cilindrisch ‘gewalst’. De voorbereiding hiervan werd met de computer en speciale software gerealiseerd waardoor alle panelen door computer gestuurde machines (walsmachines en freesmachines) in eigen fabriek werd gemaakt. Op de foto’ ziet men de houten sculpturen waarvan alle delen tot slechts één constructie in elkaar konden worden gezet. Hierin kwamen RGB led-lijnen hetgeen voor een extra dimensie zorgt.Voor één van de muren kwam een transparante kunststof wand met daarachter RGB led verlichting gemonteerd, waardoor de gehele wand eenvoudig van kleur kan veranderen. Het geraffineerde van deze wand is dat er ook visuals op aangebracht kunnen worden van translucent (lichtdoorlatend) materiaal waardoor de afbeelding briljant van kleur wordt. De kleur van de wand kan synchroon gestuurd worden met de lichtlijnen in bijvoorbeeld de kolommen en zelfs buiten in de gevel,

De foto’s geven een impressie van de techniek ‘achter de panelen’ en van het eindresultaat.


Andere projecten

SI'BON

Project van de maand september:
De aanpassing van het Fortuna Sittard Stadion

Bij Erkend Signbedrijf MH Roadstyling in Sittard zijn ze apetrots dat ze mochten meewerken aan de restyling van het Fortuna Sittard Stadion. En terecht, zo vindt ook de branche-organisatie SI’BON. De afgelopen weken heeft MH Roadstyling aan een project mogen werken waar hun voetbalhart sneller van ging kloppen: de aanpassing van de communicatie en uitstraling van het Fortuna Sittard Stadion. Een bijzonder project omdat het enerzijds om hun favoriete club ging en anderzijds omdat ze behalve de productie en de montage óók de graphics mochten ontwerpen. Van ontwerp tot realisatie dus! De diverse specialismen van MH Roadstyling kwamen bij dit veelzijdige project goed van pas en de medewerkers moesten hun beste (voetbal)beentje voorzetten. Het zou een knap staaltje positiespel worden, want ...

Lees meer 11 september 2018 | 11:23
SI'BON

Project van de maand juli: Setup Signing creëert ice-cream truck voor Qmusic

  Erkend Signbedrijf Setup Signing creëerde deze Q-ICE Cream Truck voor de radiozender Qmusic. Daarmee werd een zomercampagne geïnitieerd om gedurende de ‘warme’ maand juli in heel Nederland op ijs te trakteren. Een unieke actie, want de luisteraars kunnen door te stemmen bepalen waar op ijs wordt getrakteerd. Dit alles onder het motto: Lang leve de zomer, lang leve de maand juli en lang leve ijsjes. Speciaal voor deze promotietour is door het Delftse signbedrijf een ice cream truck bijna volledig gewrapt. Zo’n vijfendertig vierkante meter zelfklevende folie werd met een speciale printtechniek voorzien van zowel de rode, witte en zwarte kleurvlakken. Op de geprinte folie zou vervolgens machinaal een transparant glanzend laminaat worden aangebracht als beschermlaag. Met deze co...

Lees meer 3 juli 2018 | 14:38
SI'BON

Signproject van de maand juni: FaberExposize voorziet F-16 van bijzondere visual voor 75-jarig jubileum

Erkend Signbedrijf FaberExposize uit Stiens, ook wel bekend als Haan Reclamewerk, heeft in opdracht van Vliegbasis Leeuwarden een grote visual op één van hun F-16’s aangebracht.   Ter gelegenheid van het 75-jarig jubileum van het 322 Squadron, het operationele F-16 Squadron op Leeuwarden, kreeg het signbedrijf de opdracht het ministerie van Defensie, om één van hun F-16’s te voorzien van een bijzondere visual.   Voor deze speciale opdracht gebruikte het Erkend Sign bedrijf speciaal vinyl dat geschikt is voor vliegtuigdecoratie. Naast de uitstraling is het van belang dat het materiaal minimaal 3 maanden en minstens 200 vlieguren bruikbaar is.    Op de visual is onder andere de mascotte van het squadron te zien: Polly Grey, een grijze roodstaartpapegaai. De allere...

Lees meer 29 mei 2018 | 12:53
Bekijk meer projecten