3 mei 2016

Leestijd: 2 min | Bekeken: 1861x

Signproject van de maand mei 2016: Stella Artois

Biermerk Stella Artois

Een grote lichtreclame voor de Stella Artois Brouwerij in Leuven (België) is in mei het project van de maand. Sinds kort prijkt daar groot het vernieuwde logo. Erkend Signbedrijf Total Concept, met haar hoofdkantoor gevestigd in Ranst (België), heeft het 25 jaar oude logo vervangen in opdracht van AB InBev. Dat was geen gemakkelijk karwei want het moest gemonteerd worden op de Mouttoren. Het jaartal 1366 van de oorspronkelijke brouwerij is nu zichtbaar en ‘de ster van weleer’ heeft een prominente plaats gekregen.

Bierbrouwer AB InBev besloot tot de ingreep omdat het vorige logo er al 25 jaar hing en aan vernieuwing toe was. In de ateliers van Total Concept in Ranst werd op basis van een aluminium frame, kunststof panelen en decoratietechnieken een nieuw ‘uithangbord’ aan de hand van archieftekeningen geconstrueerd. Van de gelegenheid werd gebruik gemaakt om de vroegere neonverlichting (op maat gebogen lasbuizen met gas gevuld, lijkt een beetje op een tl buis) te vervangen door verlichting die bestaat uit ledunits. Daardoor is het nieuwe logo nog beter zichtbaar en bovendien ook energie zuiniger.

Door de enorme afmetingen van het logo en de grote hoogte waarop het moest worden gemonteerd, werden er tijdens de montage bijzondere kranen ingezet. Dat leverde prachtige beelden op en zelfs een reportage op de Vlaams-Brabantse TV zender.

Geschiedenis van het bedrijf

De ster verwijst naar Stella dat aanvankelijk als kerstbier op de markt kwam. De traditie gaat terug tot de eerste brouwerij in Leuven, Den Hoorn dat werd gebouwd in 1366. In 1708 kwam daar de naam Artois bij. De plaatselijke brouwer Sebastian Artois kocht in dat jaar Den Hoorn en gaf er zijn achternaam aan.

Het zou nog tot 1926 duren voordat Stella voor Artois geplaatst werd. Toen lanceerde Artois het eerste kerstbier: Stella, Latijn voor ster. Het logo van Stella Artois is het oudste ter wereld. De hoorn was al in gebruik vanaf de prille start van de eerste brouwerij in Leuven.

Vandaag de dag is Stella Artois een van de grotere biermerken ter wereld. Het wordt in meer dan tachtig landen geserveerd.

Erkend Signbedrijf Total Concept zorgt voor de visuele communicatie van een bedrijf of merk. Wat zoveel wil zeggen als: ‘Total Concept zorgt ervoor dat het bedrijf of merk bij de klant, prospect, bezoeker of passant in beeld gebracht wordt en dit op een wijze die volledig aansluit bij het verhaal dat het bedrijf te vertellen heeft’. Total Concept is met alle aspecten van visuele reclame actief: de mogelijkheden zijn quasi onbegrensd.


Anderen lazen ook

SI'BON

Online Print trends 2018

Een interessant event dat wij graag onder de aandacht brengen, is het Benelux Online Print Event op 31 mei in Brussel. Het evenement, dat wordt georganiseerd door het VIGC en gesponsord door Canon, biedt een unieke kans om de Online Print trends van 2018 te ontdekken. De organisator verwacht deelnemers uit Nederland, Vlaanderen, Wallonië en Luxemburg. Het Atomium in Brussel zal het decor vormen voor dit nieuwe VIGC evenement, waar, na het dagprogramma (en voor het VIP diner), de tijdelijke tentoonstelling ‘Atomium meets Surrealism’ van de Belgische kunstenaar René Magritte kan worden bezocht. Het diner is overigens letterlijk ‘in the sky’ met een prachtig uitzicht over Brussel. Inschrijven kan via  de website en wacht niet te lang want het aantal plaatsen is beperkt.

Lees meer 26 april 2018 | 8:57
SI'BON

Digital Signage in de belangstelling

De workshop die Ultro International samen met SI’BON begin april organiseerde kende een grote belangstelling. Zelden komt het voor dat de organisatie geconfronteerd wordt met een overvloed aan inschrijvingen. Kennelijk gaat digital signage nu leven bij de signbedrijven. Aangesloten leverancier Ultro haakt hier goed op in door een voor het signbedrijf laagdrempelig systeem te introduceren en de aftrap te geven met een workshop. Dat de signbedrijven ook digital signage mogen omarmen.

Lees meer 26 april 2018 | 8:38
SI'BON

Winnaar Innovation Print Award

Foto: Wouter Mooij, Eisma. Dinsdag 17 april vond tijdens de beurs Pure Digital de uitreiking van de Innovation Print Award 2018 plaats, een initiatief van SI’BON. De aangesloten bedrijven konden zich hiervoor inschrijven en uiteindelijk zijn er drie bedrijven genomineerd: Dekalu uit Winterswijk met Kunst in het Mondriaanmuseum, Dr. Sticker in Roosendaal met Squid raamdecoratie op basis van textiel en JA! Reclame gevestigd in Valkenswaard met de ombouw van een bedrijfskantine. Uit de drie genomineerden werd uiteindelijk door de beursorganisator van Pure Digital het project Ombouw Bedrijfskantine gekozen omdat in dit project heel geraffineerd meerdere printvormen zijn gebruikt waaronder ook textielprinting voor de zitbanken. Een nog jonge decoratietechniek die nog maar weinig wordt toegepa...

Lees meer 26 april 2018 | 8:07
Bekijk meer nieuws