3 mei 2016

Leestijd: 2 min | Bekeken: 2134x

Signproject van de maand mei 2016: Stella Artois

Biermerk Stella Artois

Een grote lichtreclame voor de Stella Artois Brouwerij in Leuven (België) is in mei het project van de maand. Sinds kort prijkt daar groot het vernieuwde logo. Erkend Signbedrijf Total Concept, met haar hoofdkantoor gevestigd in Ranst (België), heeft het 25 jaar oude logo vervangen in opdracht van AB InBev. Dat was geen gemakkelijk karwei want het moest gemonteerd worden op de Mouttoren. Het jaartal 1366 van de oorspronkelijke brouwerij is nu zichtbaar en ‘de ster van weleer’ heeft een prominente plaats gekregen.

Bierbrouwer AB InBev besloot tot de ingreep omdat het vorige logo er al 25 jaar hing en aan vernieuwing toe was. In de ateliers van Total Concept in Ranst werd op basis van een aluminium frame, kunststof panelen en decoratietechnieken een nieuw ‘uithangbord’ aan de hand van archieftekeningen geconstrueerd. Van de gelegenheid werd gebruik gemaakt om de vroegere neonverlichting (op maat gebogen lasbuizen met gas gevuld, lijkt een beetje op een tl buis) te vervangen door verlichting die bestaat uit ledunits. Daardoor is het nieuwe logo nog beter zichtbaar en bovendien ook energie zuiniger.

Door de enorme afmetingen van het logo en de grote hoogte waarop het moest worden gemonteerd, werden er tijdens de montage bijzondere kranen ingezet. Dat leverde prachtige beelden op en zelfs een reportage op de Vlaams-Brabantse TV zender.

Geschiedenis van het bedrijf

De ster verwijst naar Stella dat aanvankelijk als kerstbier op de markt kwam. De traditie gaat terug tot de eerste brouwerij in Leuven, Den Hoorn dat werd gebouwd in 1366. In 1708 kwam daar de naam Artois bij. De plaatselijke brouwer Sebastian Artois kocht in dat jaar Den Hoorn en gaf er zijn achternaam aan.

Het zou nog tot 1926 duren voordat Stella voor Artois geplaatst werd. Toen lanceerde Artois het eerste kerstbier: Stella, Latijn voor ster. Het logo van Stella Artois is het oudste ter wereld. De hoorn was al in gebruik vanaf de prille start van de eerste brouwerij in Leuven.

Vandaag de dag is Stella Artois een van de grotere biermerken ter wereld. Het wordt in meer dan tachtig landen geserveerd.

Erkend Signbedrijf Total Concept zorgt voor de visuele communicatie van een bedrijf of merk. Wat zoveel wil zeggen als: ‘Total Concept zorgt ervoor dat het bedrijf of merk bij de klant, prospect, bezoeker of passant in beeld gebracht wordt en dit op een wijze die volledig aansluit bij het verhaal dat het bedrijf te vertellen heeft’. Total Concept is met alle aspecten van visuele reclame actief: de mogelijkheden zijn quasi onbegrensd.


Anderen lazen ook

SI'BON

Meeting in België

In dit voorjaar organiseren wij weer een meeting voor de aangesloten bedrijven in België. Naar het voorbeeld van eerdere geslaagde events worden ook de signbedrijven uit de zuidelijke provincies van Nederland uitgenodigd. Reserveer daarom donderdag 11 april (eind van de dag en een groot deel van de avond) nu alvast in de agenda.

Lees meer 4 maart 2019 | 10:03
SI'BON

Studiereis Las Vegas

SI’BON organiseert van 22 tot en met 29 april weer een studiereis naar Las Vegas. Centraal staat het bezoek aan de International Sign Expo, een brede signbeurs waar grote fabrikanten en kleine toeleveranciers voor een sprankelend geheel zorgen. Ook zal een bezoek worden gebracht aan Yesco, een van de grootste lichtreclamebedrijven van Amerika. Deelnemers aan de reis krijgen een rondleiding op The Strip en worden in de gelegenheid gesteld alle themahotels met hun casino’s en entertainment van binnen te bekijken en te beleven. Ook staat een bezoek aan Freemont Street (spectaculaire licht- & geluidshow met ledtechniek op een 480 meter lange overkapping van het oude gokcentrum) op de agenda. Een interessante reis met aantrekkelijk vluchttijden, verblijf in een hotel direct gelegen aan ...

Lees meer 4 maart 2019 | 8:59
visserbuitenreclame

Nieuw bij VPS: Akoestische panelen

Verbeter de akoestiek van uw ruimte in stijl Met Akoestische panelen heb je nog meer mogelijkheden om de perfecte plek voor jouw klanten te realiseren. Goede akoestiek in kantoren en andere plekken waar veel geluid is, zorgt voor optimale productiviteit, motivatie en prestatie. Een ‘hard’ interieur heeft een lange nagalm en wekt irritatie en vermoeidheid op bij de mensen die in zo’n ruimte werken en zich verstaanbaar moeten maken. Een aangename akoestische omgeving vermindert stress en dit komt de concentratie ten goede. De Akoestische panelen helpen hierbij en creëren een prettige (werk)omgeving. Met een stuk personalisatie op de print kun je voor jouw klanten ook echt iets moois neerzetten. Akoestische panelen met hoge geluidsabsorptie Voor een gepersonaliseerd en functioneel inte...

Lees meer 20 februari 2019 | 12:41
Bekijk meer nieuws