3 juli 2018

Project van de maand juli: Setup Signing creëert ice-cream truck voor Qmusic

 

Erkend Signbedrijf Setup Signing creëerde deze Q-ICE Cream Truck voor de radiozender Qmusic. Daarmee werd een zomercampagne geïnitieerd om gedurende de ‘warme’ maand juli in heel Nederland op ijs te trakteren. Een unieke actie, want de luisteraars kunnen door te stemmen bepalen waar op ijs wordt getrakteerd. Dit alles onder het motto: Lang leve de zomer, lang leve de maand juli en lang leve ijsjes.

Speciaal voor deze promotietour is door het Delftse signbedrijf een ice cream truck bijna volledig gewrapt. Zo’n vijfendertig vierkante meter zelfklevende folie werd met een speciale printtechniek voorzien van zowel de rode, witte en zwarte kleurvlakken. Op de geprinte folie zou vervolgens machinaal een transparant glanzend laminaat worden aangebracht als beschermlaag. Met deze combinatie van materialen werd de Mercedes rondom tot aan de daklijn volledig gewrapt.

De teksten op het dak (in de kleuren rood en zwart) zouden vervolgens met dezelfde printtechniek worden geproduceerd, waarbij alle letters apart ‘in contour werden gesneden’, zodat ze als losse letters in dezelfde kleuren als de wrap, op het originele witte dak konden worden geplakt. Er werden dus meerdere technieken voor het aanbrengen van de folie op deze Q-ICE Cream Truck gebruikt. Setup Signing moest ook rekening houden met het gegeven dat de actie maar een maand loopt en de folie daarna, zonder schade achter te laten, van de auto moet worden verwijderd. Het vakmanschap van het signbedrijf is bij keuzes bepalend, want elke situatie vraagt om een andere technische benadering. Kies dus voor een Erkend Signbedrijf.

 

 

Leestijd: 1min | Bekeken: 1141x


Andere projecten

SI'BON

Project van de maand april:
Het nieuwe pand van ChromeBurner 24 uur per dag zichtbaar

  Erkend Signbedrijf Free D-sign, gevestigd in Warmenhuizen (Noord-Holland), heeft het ontwerp, de productie en montage van deze bijzondere lichtreclame gerealiseerd voor het bedrijf ChromeBurner Motorgear. Chromeburner is van oorsprong een internetwinkel, gespecialiseerd in motorkleding en motorhelmen. In Nederland gestart, maar al snel actief in heel Europa en daardoor in rap tempo flink gegroeid. Een groot magazijn en een veel grotere showroom was niet alleen een wens, maar ook noodzaak. Om het nieuwe pand van afstand, overdag en in het donker zichtbaar te laten zijn, wilde het bedrijf een grote verlichte geveltekst, die zowel overdag als bij nacht dezelfde uitstraling moest hebben, uiteraard overeenkomstig de huisstijl. Het chrome-effect van Chromeburner werd gemaakt door voor het...

Lees meer 16 april 2019 | 14:29
SI'BON

Project van de maand maart:
De nieuwe vestiging in De Lier voorzien van signing en decoratie.

  Erkend Signbedrijf De Signers uit Gouda mocht voor Tradiro, een uitzendbureau voor de glastuinbouw, de nieuwe vestiging in De Lier voorzien van signing en decoratie. De buitenzijde is grondig aangepakt. Zo werd de buitenmuur van de grote hal volledig gerestyled door deze blauw te wrappen. Een hele uitdaging om de juiste kleur op de wand aan te brengen; uiteindelijk zou er een Avery folie voor worden gebruikt met een satin laminaat voor het optimale glans-effect en bescherming. Alle grijze (kunststof) kozijnen van het hoofdgebouw werden met façade folie naar de kleur wit getransformeerd. Op de gevel werd groot het logo van Tradiro (’s-avonds verlicht) aangebracht en op het voorterrein kwam een reclamezuil. Ook werd bewegwijzering op het terrein geplaatst, uiteraard ...

Lees meer 1 maart 2019 | 14:59
SI'BON

Project van de maand februari:
Een pop-up store van top tot teen voorzien van grootformaat graphics

  Erkend Signbedrijf Stickercompany die gevestigd is in Eindhoven kreeg een opdracht die vrij eenvoudig klonk; een pop-up store van top tot teen te voorzien van grootformaat graphics. Daarmee werd wel bedoeld om ook echt op elk oppervlak in de winkel een grootformaat afbeelding te plakken. Dit was in feite de enige harde eis die aan de opdracht werd gesteld, elk oppervlak moest beplakt worden. Voor Stickercompany een opdracht die op het lijf is geschreven. Het doel van deze actie was om de consument kennis te laten maken met de Readly app die ongelimiteerde toegang biedt tot meer dan 3.500 nationale en internationale magazines. Het unieke ontwerp van de pop-up store is gemaakt door de designer van Speak Easy. De verschillende patronen en het opvallende kleurgebruik maakten een st...

Lees meer 7 februari 2019 | 13:49
Bekijk meer projecten