15 juni 2017

Leestijd: 2 min | Bekeken: 2192x

Signproject van de maand juni: EK vrouwenvoetbal

Het project van de maand is dit keer van het Erkend Signbedrijf Rope Reclameproducties in Wijlre dat in opdracht van de KNVB het aankomende EK vrouwenvoetbal onder de aandacht mocht brengen in één van de speelsteden.

Voor het eerst in de historie is Nederland gastheer van het EK voor Vrouwen. Het UEFA Women’s EURO 2017 heeft Breda, Tilburg, Rotterdam, Utrecht, Doetinchem, Deventer en Enschede als speelsteden. Zestien teams, waaronder de OranjeLeeuwinnen, komen dit jaar van 16 juli tot en met 6 augustus in actie.

In samenwerking met Advance Communications kreeg Rope de opdracht om de trappen van de Jaarbeurs op Utrecht Centraal te voorzien van een oranje loper met daarop belangrijke speeldata vermeld. Reizigers en bezoekers van Station Utrecht Centraal kunnen zich dankzij Rope Reclameproducties warmlopen voor het EK voetbal voor vrouwen. In plaats van de roltrap te nemen, worden precies twee maanden voor de aftrap van het toernooi reizigers uitgedaagd de speciale oranje traploper te betreden.

Zowel onder- als bovenaan de trap, moest de informatie zichtbaar zijn voor het publiek. Vanuit onder gezien zijn de wedstrijden van het Nederlandse team leesbaar. Lopend vanaf boven zijn de wedstrijden die in Utrecht gespeeld worden te zien.

De trap werd opgedeeld in 3 gedeelten, elk bestaande uit 15 treden (trede & stootvlak). Door de ronding in de trede en het feit dat de teksten inclusief afbeeldingen goed zichtbaar moesten zijn vanuit beide kanten, werden de teksten met enige overlap (en ook nog gespiegeld) geprint. Elk deel van de loper werd apart voor de betreffende trede ontworpen om vervolgens te worden geprint en bewerkt. De oranje loper is geprint op EuroMedia Street Vinyl dat met zijn semi-permanente lijm ervoor zorgt dat deze tijdelijke uiting tot circa zes maanden na aanbrengen, makkelijk verwijderbaar is. Vervolgens is er een speciaal Euromedia Street Laminaat op de prints (floorgraphics) aangebracht als duurzame bescherming. Dit laminaat werkt water- en vuilafstotend, is slipbestendig volgens de DIN 51130 & ASTM standaarden en extreem bestendig tegen krassen en slijtage. Aan het eind van het EK vrouwenvoetbal kan deze oranje loper dus zonder lijmresten weer verwijderd worden.

De Oranje Loper werd 16 mei officieel geopend door toernooidirecteur Bert van Oostveen, manager vrouwenvoetbal Minke Booij en wethouder Paulus Jansen.


Andere projecten

SI'BON

Project van de maand september:
De aanpassing van het Fortuna Sittard Stadion

Bij Erkend Signbedrijf MH Roadstyling in Sittard zijn ze apetrots dat ze mochten meewerken aan de restyling van het Fortuna Sittard Stadion. En terecht, zo vindt ook de branche-organisatie SI’BON. De afgelopen weken heeft MH Roadstyling aan een project mogen werken waar hun voetbalhart sneller van ging kloppen: de aanpassing van de communicatie en uitstraling van het Fortuna Sittard Stadion. Een bijzonder project omdat het enerzijds om hun favoriete club ging en anderzijds omdat ze behalve de productie en de montage óók de graphics mochten ontwerpen. Van ontwerp tot realisatie dus! De diverse specialismen van MH Roadstyling kwamen bij dit veelzijdige project goed van pas en de medewerkers moesten hun beste (voetbal)beentje voorzetten. Het zou een knap staaltje positiespel worden, want ...

Lees meer 11 september 2018 | 11:23
SI'BON

Project van de maand juli: Setup Signing creëert ice-cream truck voor Qmusic

  Erkend Signbedrijf Setup Signing creëerde deze Q-ICE Cream Truck voor de radiozender Qmusic. Daarmee werd een zomercampagne geïnitieerd om gedurende de ‘warme’ maand juli in heel Nederland op ijs te trakteren. Een unieke actie, want de luisteraars kunnen door te stemmen bepalen waar op ijs wordt getrakteerd. Dit alles onder het motto: Lang leve de zomer, lang leve de maand juli en lang leve ijsjes. Speciaal voor deze promotietour is door het Delftse signbedrijf een ice cream truck bijna volledig gewrapt. Zo’n vijfendertig vierkante meter zelfklevende folie werd met een speciale printtechniek voorzien van zowel de rode, witte en zwarte kleurvlakken. Op de geprinte folie zou vervolgens machinaal een transparant glanzend laminaat worden aangebracht als beschermlaag. Met deze co...

Lees meer 3 juli 2018 | 14:38
SI'BON

Signproject van de maand juni: FaberExposize voorziet F-16 van bijzondere visual voor 75-jarig jubileum

Erkend Signbedrijf FaberExposize uit Stiens, ook wel bekend als Haan Reclamewerk, heeft in opdracht van Vliegbasis Leeuwarden een grote visual op één van hun F-16’s aangebracht.   Ter gelegenheid van het 75-jarig jubileum van het 322 Squadron, het operationele F-16 Squadron op Leeuwarden, kreeg het signbedrijf de opdracht het ministerie van Defensie, om één van hun F-16’s te voorzien van een bijzondere visual.   Voor deze speciale opdracht gebruikte het Erkend Sign bedrijf speciaal vinyl dat geschikt is voor vliegtuigdecoratie. Naast de uitstraling is het van belang dat het materiaal minimaal 3 maanden en minstens 200 vlieguren bruikbaar is.    Op de visual is onder andere de mascotte van het squadron te zien: Polly Grey, een grijze roodstaartpapegaai. De allere...

Lees meer 29 mei 2018 | 12:53
Bekijk meer projecten