15 juni 2017

Leestijd: 2 min | Bekeken: 275x

Signproject van de maand juni: EK vrouwenvoetbal

Het project van de maand is dit keer van het Erkend Signbedrijf Rope Reclameproducties in Wijlre dat in opdracht van de KNVB het aankomende EK vrouwenvoetbal onder de aandacht mocht brengen in één van de speelsteden.

Voor het eerst in de historie is Nederland gastheer van het EK voor Vrouwen. Het UEFA Women’s EURO 2017 heeft Breda, Tilburg, Rotterdam, Utrecht, Doetinchem, Deventer en Enschede als speelsteden. Zestien teams, waaronder de OranjeLeeuwinnen, komen dit jaar van 16 juli tot en met 6 augustus in actie.

In samenwerking met Advance Communications kreeg Rope de opdracht om de trappen van de Jaarbeurs op Utrecht Centraal te voorzien van een oranje loper met daarop belangrijke speeldata vermeld. Reizigers en bezoekers van Station Utrecht Centraal kunnen zich dankzij Rope Reclameproducties warmlopen voor het EK voetbal voor vrouwen. In plaats van de roltrap te nemen, worden precies twee maanden voor de aftrap van het toernooi reizigers uitgedaagd de speciale oranje traploper te betreden.

Zowel onder- als bovenaan de trap, moest de informatie zichtbaar zijn voor het publiek. Vanuit onder gezien zijn de wedstrijden van het Nederlandse team leesbaar. Lopend vanaf boven zijn de wedstrijden die in Utrecht gespeeld worden te zien.

De trap werd opgedeeld in 3 gedeelten, elk bestaande uit 15 treden (trede & stootvlak). Door de ronding in de trede en het feit dat de teksten inclusief afbeeldingen goed zichtbaar moesten zijn vanuit beide kanten, werden de teksten met enige overlap (en ook nog gespiegeld) geprint. Elk deel van de loper werd apart voor de betreffende trede ontworpen om vervolgens te worden geprint en bewerkt. De oranje loper is geprint op EuroMedia Street Vinyl dat met zijn semi-permanente lijm ervoor zorgt dat deze tijdelijke uiting tot circa zes maanden na aanbrengen, makkelijk verwijderbaar is. Vervolgens is er een speciaal Euromedia Street Laminaat op de prints (floorgraphics) aangebracht als duurzame bescherming. Dit laminaat werkt water- en vuilafstotend, is slipbestendig volgens de DIN 51130 & ASTM standaarden en extreem bestendig tegen krassen en slijtage. Aan het eind van het EK vrouwenvoetbal kan deze oranje loper dus zonder lijmresten weer verwijderd worden.

De Oranje Loper werd 16 mei officieel geopend door toernooidirecteur Bert van Oostveen, manager vrouwenvoetbal Minke Booij en wethouder Paulus Jansen.


Andere projecten

Signproject van de maand februari: Historie Rotterdamse haven gevisualiseerd in Maritiem museum

Project van de maand Erkend Signbedrijf  Hendrix Reclame & Belettering uit Weert is dit keer verantwoordelijk voor het project van de maand. Van de Museumhaven, een onderdeel van het Maritiem Museum in Rotterdam, werden verschillende onderdelen voorzien van visuals. De vele vormen en ondergronden zorgden ervoor dat het project vele technische uitdagingen met zich mee zou brengen.   In de Museumhaven bij het Maritiem Museum Rotterdam liggen de roots van de Rotterdamse haven. Hier worden bezoekers meegenomen op een reis door het maritieme heden en verleden. De aankleding en informatiedragers zijn afgelopen jaar grondig vernieuwd, waarbij Hendrix Reclame & Belettering uit Weert heeft zorg gedragen voor de realisatie. Het museum wil dit gebied ontwikkelen tot een aantrekkelijke toeri...

Lees meer 9 februari 2018 | 9:44

Signproject van de maand december: Distributiecentrum bol.com in Waalwijk voorzien van visuals en bewegwijzering

Erkend Signbedrijf Metro XL uit Waalwijk kreeg de opdracht van bol.com om haar fulfillment center in Waalwijk te voorzien van visuals en bewegwijzering. Met een grondoppervlakte van circa 50.000m2 is de verwachting dat er op de drukste momenten van het jaar ± 30.000 artikelen per uur verwerkt zullen worden. MetroXL plaatste eind september, passend bij de grootte van het centrum, een haarscherp geprinte visual van ca. 64 meter lang en ca. 7 meter hoog in de logistieke hal. Deze afbeelding geeft een klein overzicht van de producten die via bol.com besteld kunnen worden. Om sfeer te creëren in de kantine van bol.com, is besloten daar een bakstenen wand te plaatsen. Door te kiezen voor een afbeelding met bakstenen op ware grootte, produceerde MetroXL een XL fullcolour geprinte wand waarvan...

Lees meer 18 december 2017 | 15:31

Signproject van de maand november: Maatwerk voor alle Vakgarage vestigingen in Nederland

De Vakgarage staat voor kwaliteit en betaalbaar autorijden en is de enige écht merk onafhankelijke garageformule in Nederland. De keten heeft meer dan 280 garagebedrijven in heel Nederland, waar de automobilist terecht kan voor onderhoud en bijvoorbeeld de bandenwissel. Elke vestiging is een zelfstandige onderneming en de bedrijfspanden hebben dus alle een eigen uitstraling. Erkend Signbedrijf C&L Lichtreclame ontwikkelt en fabriceert al vele jaren de signing voor de Vakgarages. Zo krijgt elk aangesloten garagebedrijf voor de herkenbaarheid een prominente gevelprofilering met freesletters, voor in de avond eventueel uitgevoerd met een lichtkoof. Verder wordt signing conform de huisstijl van de Vakgarage zowel binnen als buiten toegepast. Men kan dan denken aan verlichte en onverlichte...

Lees meer 26 oktober 2017 | 11:20
Bekijk meer projecten