15 juni 2017

Leestijd: 2 min | Bekeken: 28x

Signproject van de maand juni: EK vrouwenvoetbal

Het project van de maand is dit keer van het Erkend Signbedrijf Rope Reclameproducties in Wijlre dat in opdracht van de KNVB het aankomende EK vrouwenvoetbal onder de aandacht mocht brengen in één van de speelsteden.

Voor het eerst in de historie is Nederland gastheer van het EK voor Vrouwen. Het UEFA Women’s EURO 2017 heeft Breda, Tilburg, Rotterdam, Utrecht, Doetinchem, Deventer en Enschede als speelsteden. Zestien teams, waaronder de OranjeLeeuwinnen, komen dit jaar van 16 juli tot en met 6 augustus in actie.

In samenwerking met Advance Communications kreeg Rope de opdracht om de trappen van de Jaarbeurs op Utrecht Centraal te voorzien van een oranje loper met daarop belangrijke speeldata vermeld. Reizigers en bezoekers van Station Utrecht Centraal kunnen zich dankzij Rope Reclameproducties warmlopen voor het EK voetbal voor vrouwen. In plaats van de roltrap te nemen, worden precies twee maanden voor de aftrap van het toernooi reizigers uitgedaagd de speciale oranje traploper te betreden.

Zowel onder- als bovenaan de trap, moest de informatie zichtbaar zijn voor het publiek. Vanuit onder gezien zijn de wedstrijden van het Nederlandse team leesbaar. Lopend vanaf boven zijn de wedstrijden die in Utrecht gespeeld worden te zien.

De trap werd opgedeeld in 3 gedeelten, elk bestaande uit 15 treden (trede & stootvlak). Door de ronding in de trede en het feit dat de teksten inclusief afbeeldingen goed zichtbaar moesten zijn vanuit beide kanten, werden de teksten met enige overlap (en ook nog gespiegeld) geprint. Elk deel van de loper werd apart voor de betreffende trede ontworpen om vervolgens te worden geprint en bewerkt. De oranje loper is geprint op EuroMedia Street Vinyl dat met zijn semi-permanente lijm ervoor zorgt dat deze tijdelijke uiting tot circa zes maanden na aanbrengen, makkelijk verwijderbaar is. Vervolgens is er een speciaal Euromedia Street Laminaat op de prints (floorgraphics) aangebracht als duurzame bescherming. Dit laminaat werkt water- en vuilafstotend, is slipbestendig volgens de DIN 51130 & ASTM standaarden en extreem bestendig tegen krassen en slijtage. Aan het eind van het EK vrouwenvoetbal kan deze oranje loper dus zonder lijmresten weer verwijderd worden.

De Oranje Loper werd 16 mei officieel geopend door toernooidirecteur Bert van Oostveen, manager vrouwenvoetbal Minke Booij en wethouder Paulus Jansen.


Anderen lazen ook

Carwrapping

Carwrapping en uw kentekenbewijs. Hoe zit dit?

Nu er op grote schaal auto’s worden gewrapped, ontstaan er met regelmaat discussies of het voertuigbewijs (of kentekenbewijs indien voor 1 juni 2004 afgegeven) nu wel of niet moet worden aangepast. Carwrapping heeft impact op uw voertuigbewijs. Navraag bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat leerde dat alleen voor personenauto’s én voor kampeerauto’s tot en met een GVW van 3500 kg de kleurwijziging moet worden doorgegeven aan de RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer). Het aanpassen van de kleur op het voertuigbewijs is gratis en kan via een digitaal formulier aangevraagd worden bij de RDW. Vermeld in de brief ook het kenteken en stuur met de brief het originele voertuigbewijs of kentekenbewijs mee. Als alles akkoord is, ontvangt men binnen 5 werkdagen een aangepast Voertuigbewij...

Lees meer 25 september 2015 | 14:40
SI'BON Kick-off Meeting

SI’BON Kick-off meeting 2016.

Op donderdag 7 januari organiseert SI’BON met ondersteuning van vierentwintig aangesloten leveranciers de jaarlijkse SI’BON kick-off meeting in het Nationaal Militair Museum in Soest (vlakbij Utrecht). Met het thema ‘Voorspoed door techniek’ leggen wij dit keer het accent op vaardigheden en processen. Want met techniek kunnen wij zaken effectief organiseren en ons op vele fronten onderscheiden. En dat er nog veel meer techniek voor ons beschikbaar komt, zal techwatcher Jorus Everaerd sprankelend uit de doeken doen. De SI’BON kick-off meeting wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende leveranciers: Nauta Sign B.V., Roland DG Benelux N.V., Dimix B.V., Comhan Holland B.V., Efka Led Frames BV, Overhuys Verlichting B.V., IP Letters en Lichtreclame B.V., Ultro International ...

Lees meer 9 december 2015 | 14:31

Autoreclame: een mobiel visitekaartje

Uit diverse onderzoeken blijkt dat een gemiddelde bedrijfsauto al gauw vele duizenden kilometers per jaar aflegt waarvan 70% op drukke snelwegen. Autoreclame is nog altijd de meest effectieve vorm van bedrijfsreclame. Variërend van simpele belettering tot innovatieve carwrapping in full colour reflecterende folie, levert autoreclame een belangrijke bijdrage aan het gewenste imago. Bovendien is autoreclame uitermate rendabel. Uit diverse onderzoeken blijkt dat een gemiddelde bedrijfsauto al gauw vele duizenden kilometers per jaar aflegt waarvan 70% op drukke snelwegen. Uitgerekend naar het aantal ‘Opportunities To See’ (OTS) scoort autoreclame  meer dan 4 miljoen contacten per jaar. En met de vele files van tegenwoordig blijft de reclame ook nog eens langer op het netvlies van een ‘...

Lees meer 27 januari 2014 | 9:19