2 maart 2017

Leestijd: 2 min | Bekeken: 561x

Signproject van de maand maart: carwrap muscle car

Het project van de maand voor maart is een bijzondere carwrap van een Amerikaanse personenauto die getypeerd wordt als een muscle car. Dat is een achterwielaangedreven personenauto van het formaat middenklasser, meestal een coupe variant, uitgerust met een V8-motor en zodanig geprepareerd dat de auto bulkt van het vermogen.

De originele muscle cars zijn uit de jaren ’50, maar in deze tijd zijn er nog de Ford Mustang en de Chevrolet Camaro. De carwrap voor dit project is speciaal ontworpen voor de Camaro in opdracht van een verfgroothandel. Het Erkend Signbedrijf ABA Reclame in Leiden heeft aan de hand van een speciaal (in eigen studio) ontworpen graphics de auto een heel andere look gegeven, iets wat in de basis de functie van een carwrap is. Alsof er 10 blikken verf over de auto zijn gegooid. Bijzonder fraai in dit ontwerp is het ‘naadloos’ in elkaar vloeien van de graphics op de diverse vlakken. Neem bijvoorbeeld de kont: het snijvlak van de kofferdeksel, het achterzijscherm en de achterzijde. Alle verffiguren vloeien mooi over de welvingen van de Chevy. Een gewaagd ontwerp wat voor veel bekijks zou zorgen, zo bleek later. Immers, Carwrap is hot.

Zoals vermeld is het ontwerp van de graphics voor deze auto door het signbedrijf ABA Reclame ontworpen en is de technische uitvoering samen met collega Erkend Signbedrijf PK Plus gerealiseerd. De ‘afbeelding’ is geprint op Avery 1105 gegoten zelfklevende folie, waar overheen een mat laminaat is aangebracht. Het grote voordeel van het toepassen van een laminaat is dat de print beschermd wordt tegen beschadigingen en de kleurechtheid is goed beschermd doordat het laminaat UV-stralen tegenhoudt.

En zo blijkt vaak, met een extra behandeling kan er ook een hoogwaardig product worden afgeleverd. Want met zo’n auto wil je toch een paar jaar netjes rondrijden.


Andere projecten

SI'BON

Signproject van de maand april: Restyling van de koffiekamer in verzorgingstehuis Jan Thijs Seinenhof

Erkend Signbedrijf Alvasi Reclame uit Nieuwleusen heeft de restyling van een koffiekamer in verzorgingstehuis Jan Thijs Seinenhof in Diever op zich genomen. In dit verzorgingshuis kunnen de bewoners niet naar buiten vanwege mentale ongemakken, overwegend dementie. Omdat de personele bezetting vaak krap is, werd een oplossing gezocht en gevonden door van de koffiekamer een buitenkamer te maken. Een soort vrije woonomgeving waarbij de mensen makkelijk naar ‘buiten’ kunnen. Op advies van Alvasi Reclame werd daar invulling aan gegeven met foto’s van een nabijgelegen natuurpark. Behalve meerdere soorten fullcolor printwerk zijn er ook houten hekjes geplaatst en zelfs een installatie met geluiden uit het natuurpark. ” order_by=”sortorder” order_direction=̶...

Lees meer 24 april 2018 | 14:15
SI'BON

Signproject van de maand maart: Stand BK Cookware is bijzonder fraaie kookomgeving

Erkend Signbedrijf Atelier van Zijderveld, gevestigd in Den Haag, heeft als sign- en standbouwbedrijf een fraaie stand gemaakt voor een bijzondere klant: BK Cookware. Een Nederlandse producent in kook- en keukengerei. Het bedrijf voorziet wereldwijd met groot succes miljoenen keukens van (met name) haar pannen, met behoud van Nederlands ambachtelijke traditie. Aan Atelier van Zijderveld is de opdracht gegund om een stand te ontwerpen en te realiseren op ’s werelds grootste consumentenbeurs Ambiente in Frankfurt. Het signbedrijf kreeg van haar klant de opdracht om de stand een eigen ‘look and feel’ te geven, waarbij voor Van Zijderveld het vakmanschap en originaliteit weer mocht laten prevaleren. Geen marginale stand, maar fraai vakmanschap. Zo werd het 4 meter hoge frame van staal ge...

Lees meer 13 maart 2018 | 9:46
SI'BON

Signproject van de maand februari: Historie Rotterdamse haven gevisualiseerd in Maritiem museum

Project van de maand Erkend Signbedrijf  Hendrix Reclame & Belettering uit Weert is dit keer verantwoordelijk voor het project van de maand. Van de Museumhaven, een onderdeel van het Maritiem Museum in Rotterdam, werden verschillende onderdelen voorzien van visuals. De vele vormen en ondergronden zorgden ervoor dat het project vele technische uitdagingen met zich mee zou brengen.   In de Museumhaven bij het Maritiem Museum Rotterdam liggen de roots van de Rotterdamse haven. Hier worden bezoekers meegenomen op een reis door het maritieme heden en verleden. De aankleding en informatiedragers zijn afgelopen jaar grondig vernieuwd, waarbij Hendrix Reclame & Belettering uit Weert heeft zorg gedragen voor de realisatie. Het museum wil dit gebied ontwikkelen tot een aantrekkelijke toeri...

Lees meer 9 februari 2018 | 9:44
Bekijk meer projecten