2 maart 2017

Signproject van de maand maart: carwrap muscle car

Het project van de maand voor maart is een bijzondere carwrap van een Amerikaanse personenauto die getypeerd wordt als een muscle car. Dat is een achterwielaangedreven personenauto van het formaat middenklasser, meestal een coupe variant, uitgerust met een V8-motor en zodanig geprepareerd dat de auto bulkt van het vermogen.

De originele muscle cars zijn uit de jaren ’50, maar in deze tijd zijn er nog de Ford Mustang en de Chevrolet Camaro. De carwrap voor dit project is speciaal ontworpen voor de Camaro in opdracht van een verfgroothandel. Het Erkend Signbedrijf ABA Reclame in Leiden heeft aan de hand van een speciaal (in eigen studio) ontworpen graphics de auto een heel andere look gegeven, iets wat in de basis de functie van een carwrap is. Alsof er 10 blikken verf over de auto zijn gegooid. Bijzonder fraai in dit ontwerp is het ‘naadloos’ in elkaar vloeien van de graphics op de diverse vlakken. Neem bijvoorbeeld de kont: het snijvlak van de kofferdeksel, het achterzijscherm en de achterzijde. Alle verffiguren vloeien mooi over de welvingen van de Chevy. Een gewaagd ontwerp wat voor veel bekijks zou zorgen, zo bleek later. Immers, Carwrap is hot.

Zoals vermeld is het ontwerp van de graphics voor deze auto door het signbedrijf ABA Reclame ontworpen en is de technische uitvoering samen met collega Erkend Signbedrijf PK Plus gerealiseerd. De ‘afbeelding’ is geprint op Avery 1105 gegoten zelfklevende folie, waar overheen een mat laminaat is aangebracht. Het grote voordeel van het toepassen van een laminaat is dat de print beschermd wordt tegen beschadigingen en de kleurechtheid is goed beschermd doordat het laminaat UV-stralen tegenhoudt.

En zo blijkt vaak, met een extra behandeling kan er ook een hoogwaardig product worden afgeleverd. Want met zo’n auto wil je toch een paar jaar netjes rondrijden.

Leestijd: 2 min | Bekeken: 1448x


Andere projecten

SI'BON

Project van de maand oktober:
Custom made reuze letters voor IJmuiden door MH Roadstyling

  Hoe trek je de aandacht van toeristen en verleid je ze om nog eens terug te komen naar jouw stad? Citymarketing IJmuiden ontwikkelde hiervoor een marketingstrategie en stelde een plan op. Onderdeel hiervan zijn de reuze letters ‘IJmuiden’ die Erkend Signbedrijf MH Roadstyling mocht ontwerpen en vervaardigen. “Door de letters neer te zetten in de stad en op grote publieksevenementen, willen we meer mensen verleiden nog eens terug te komen voor een bezoek aan onze mooie gemeente. Maar we hopen ook dat de inwoners van onze stad door de letters nog trotser worden op wat we hier allemaal hebben”, zo vertelde een medewerker van Citymarketing. Het fenomeen reuze letters is niet nieuw, denk maar aan de letters I am Amsterdam waarover eind 2018 nog commotie was vanwege het verwijdere...

Lees meer 29 oktober 2019 | 14:32
SI'BON

Project van de maand september:
Signploeg implementeert nieuwe huisstijl van FonQ

  Deze maand een project waarin veel disciplines van sign zijn opgenomen. Erkend Signbedrijf Signploeg, gevestigd in Amersfoort kreeg van FonQ, de opdracht om hun nieuwe pand wat meer FonQ te geven. Zowel het bedrijfspand als de signing rondom en het hele wagenpark werden onder handen genomen. Het begon bij de ingang van het pand. Daar staat nu diverse wayfinding: een reclamezuil, raambelettering en vlaggenmasten met daaraan nieuwe vlaggen. De ingang is niet meer te missen! Eenmaal binnen vallen de freesletters in het trappenhuis meteen op. Wanneer men verder loopt door de kantoren ziet men nu op elke deur beschreven wat zich achter de deur bevindt, door middel van nieuwe belettering. Een magazijn is vaak niet echt een sexy ruimte: het moet vooral functioneel zijn. Er staan stellingen...

Lees meer 13 september 2019 | 8:31
SI'BON

Project van de maand is gerealiseerd door Erkend Signbedrijf Nul10Reclame Helikopter gewrapt voor televisieserie GTST

Deze editie de tijdelijke transformatie van een standaard helikopter naar een trauma helikopter voor de televisieserie GTST. Erkend Signbedrijf Nul10Reclame uit Capelle aan den IJssel werd een aantal maanden geleden benaderd door televisieproducent Endemol om een helikopter te wrappen, zoals zij al eens eerder hadden gedaan voor GTST. Waar die eerdere helikopter (gedeeltelijk) mat zwart gewrapt moest worden, hield deze opdracht in het volledig wrappen naar een traumahelikopter. Vrijdag een week voor de uitzending werd de opdracht bij Nul10Reclame geplaatst, onder de restrictie dat de wrap gerealiseerd moest zijn in de vroege ochtend van de woensdag in de week daarop. De opnames waren namelijk die woensdag en dus stond er een grote uitdaging te wachten! Na de toezegging dat het haalbaar was...

Lees meer 29 juli 2019 | 12:53
Bekijk meer projecten