2 maart 2017

Signproject van de maand maart: carwrap muscle car

Het project van de maand voor maart is een bijzondere carwrap van een Amerikaanse personenauto die getypeerd wordt als een muscle car. Dat is een achterwielaangedreven personenauto van het formaat middenklasser, meestal een coupe variant, uitgerust met een V8-motor en zodanig geprepareerd dat de auto bulkt van het vermogen.

De originele muscle cars zijn uit de jaren ’50, maar in deze tijd zijn er nog de Ford Mustang en de Chevrolet Camaro. De carwrap voor dit project is speciaal ontworpen voor de Camaro in opdracht van een verfgroothandel. Het Erkend Signbedrijf ABA Reclame in Leiden heeft aan de hand van een speciaal (in eigen studio) ontworpen graphics de auto een heel andere look gegeven, iets wat in de basis de functie van een carwrap is. Alsof er 10 blikken verf over de auto zijn gegooid. Bijzonder fraai in dit ontwerp is het ‘naadloos’ in elkaar vloeien van de graphics op de diverse vlakken. Neem bijvoorbeeld de kont: het snijvlak van de kofferdeksel, het achterzijscherm en de achterzijde. Alle verffiguren vloeien mooi over de welvingen van de Chevy. Een gewaagd ontwerp wat voor veel bekijks zou zorgen, zo bleek later. Immers, Carwrap is hot.

Zoals vermeld is het ontwerp van de graphics voor deze auto door het signbedrijf ABA Reclame ontworpen en is de technische uitvoering samen met collega Erkend Signbedrijf PK Plus gerealiseerd. De ‘afbeelding’ is geprint op Avery 1105 gegoten zelfklevende folie, waar overheen een mat laminaat is aangebracht. Het grote voordeel van het toepassen van een laminaat is dat de print beschermd wordt tegen beschadigingen en de kleurechtheid is goed beschermd doordat het laminaat UV-stralen tegenhoudt.

En zo blijkt vaak, met een extra behandeling kan er ook een hoogwaardig product worden afgeleverd. Want met zo’n auto wil je toch een paar jaar netjes rondrijden.

Leestijd: 2 min | Bekeken: 914x


Andere projecten

SI'BON

Project van de maand December:
Het kantoor van Rijkswaterstaat glimmend met chroom-folie

  Erkend Signbedrijf Korteland Reclame in Nieuw-Lekkerland mocht zich creatief uitleven in een kantoor van Rijkswaterstaat. Het betrof een wel heel bijzondere indoorshop annex keuken, verfraaid met een kleine bibliotheek die geheel was uitgevoerd in de kleur van Rijkswaterstaat (signaal), inclusief plafonddelen en omliggende wanden. Liefst de gehele ruimte laten glimmen als een spiegel, voor zover haalbaar, was de opdracht aan Korteland. De oplossing werd gevonden in het toepassen van ‘chroom-folie’. Uiteindelijk zou alles worden gewrapt met Super Chrome Zilver Gloss zelfklevende folie. Zo ontstond het gewenste resultaat: gek worden van alle spiegelende delen. Het blijkt maar weer dat je voor een nieuwe look niet altijd veel behoeft te veranderen of aan te schaffen. Meubels kunnen...

Lees meer 4 december 2018 | 10:38
SI'BON

Project van de maand Oktober

  Erkend Signbedrijf Reclame & Design uit Stolwijk heeft het kantoorpand van Agro Businesspark in Wageningen gerestyled, waardoor het pand een geheel andere uitstraling kreeg. Een groot deel van de gevel, in feite alle delen met gevelbeplating, heeft een nieuwe look gekregen door de van origine antraciet kleurige panelen te voorzien van ‘houten delen’. Ook zijn de paarse vlakken in de kozijnprofielen getransformeerd naar een bijpassende kleur. Er is geen echt hout toegepast, maar meerdere scans van hout die op zelfklevende folie zijn geprint. Deze folie van het merk 3M, dat ook wordt toegepast voor carwrapping, is vervolgens gelamineerd en daarna aangebracht op de originele panelen. Ook op de van oorsprong paarse vlakken is antracietkleurige zelfklevende folie aangebracht. Een...

Lees meer 18 oktober 2018 | 11:45
SI'BON

Project van de maand september:
De aanpassing van het Fortuna Sittard Stadion

Bij Erkend Signbedrijf MH Roadstyling in Sittard zijn ze apetrots dat ze mochten meewerken aan de restyling van het Fortuna Sittard Stadion. En terecht, zo vindt ook de branche-organisatie SI’BON. De afgelopen weken heeft MH Roadstyling aan een project mogen werken waar hun voetbalhart sneller van ging kloppen: de aanpassing van de communicatie en uitstraling van het Fortuna Sittard Stadion. Een bijzonder project omdat het enerzijds om hun favoriete club ging en anderzijds omdat ze behalve de productie en de montage óók de graphics mochten ontwerpen. Van ontwerp tot realisatie dus! De diverse specialismen van MH Roadstyling kwamen bij dit veelzijdige project goed van pas en de medewerkers moesten hun beste (voetbal)beentje voorzetten. Het zou een knap staaltje positiespel worden, want ...

Lees meer 11 september 2018 | 11:23
Bekijk meer projecten