2 maart 2017

Leestijd: 2 min | Bekeken: 616x

Signproject van de maand maart: carwrap muscle car

Het project van de maand voor maart is een bijzondere carwrap van een Amerikaanse personenauto die getypeerd wordt als een muscle car. Dat is een achterwielaangedreven personenauto van het formaat middenklasser, meestal een coupe variant, uitgerust met een V8-motor en zodanig geprepareerd dat de auto bulkt van het vermogen.

De originele muscle cars zijn uit de jaren ’50, maar in deze tijd zijn er nog de Ford Mustang en de Chevrolet Camaro. De carwrap voor dit project is speciaal ontworpen voor de Camaro in opdracht van een verfgroothandel. Het Erkend Signbedrijf ABA Reclame in Leiden heeft aan de hand van een speciaal (in eigen studio) ontworpen graphics de auto een heel andere look gegeven, iets wat in de basis de functie van een carwrap is. Alsof er 10 blikken verf over de auto zijn gegooid. Bijzonder fraai in dit ontwerp is het ‘naadloos’ in elkaar vloeien van de graphics op de diverse vlakken. Neem bijvoorbeeld de kont: het snijvlak van de kofferdeksel, het achterzijscherm en de achterzijde. Alle verffiguren vloeien mooi over de welvingen van de Chevy. Een gewaagd ontwerp wat voor veel bekijks zou zorgen, zo bleek later. Immers, Carwrap is hot.

Zoals vermeld is het ontwerp van de graphics voor deze auto door het signbedrijf ABA Reclame ontworpen en is de technische uitvoering samen met collega Erkend Signbedrijf PK Plus gerealiseerd. De ‘afbeelding’ is geprint op Avery 1105 gegoten zelfklevende folie, waar overheen een mat laminaat is aangebracht. Het grote voordeel van het toepassen van een laminaat is dat de print beschermd wordt tegen beschadigingen en de kleurechtheid is goed beschermd doordat het laminaat UV-stralen tegenhoudt.

En zo blijkt vaak, met een extra behandeling kan er ook een hoogwaardig product worden afgeleverd. Want met zo’n auto wil je toch een paar jaar netjes rondrijden.


Andere projecten

SI'BON

Project van de maand juli: Setup Signing creëert ice-cream truck voor Qmusic

  Erkend Signbedrijf Setup Signing creëerde deze Q-ICE Cream Truck voor de radiozender Qmusic. Daarmee werd een zomercampagne geïnitieerd om gedurende de ‘warme’ maand juli in heel Nederland op ijs te trakteren. Een unieke actie, want de luisteraars kunnen door te stemmen bepalen waar op ijs wordt getrakteerd. Dit alles onder het motto: Lang leve de zomer, lang leve de maand juli en lang leve ijsjes. Speciaal voor deze promotietour is door het Delftse signbedrijf een ice cream truck bijna volledig gewrapt. Zo’n vijfendertig vierkante meter zelfklevende folie werd met een speciale printtechniek voorzien van zowel de rode, witte en zwarte kleurvlakken. Op de geprinte folie zou vervolgens machinaal een transparant glanzend laminaat worden aangebracht als beschermlaag. Met deze co...

Lees meer 3 juli 2018 | 14:38
SI'BON

Signproject van de maand juni: FaberExposize voorziet F-16 van bijzondere visual voor 75-jarig jubileum

Erkend Signbedrijf FaberExposize uit Stiens, ook wel bekend als Haan Reclamewerk, heeft in opdracht van Vliegbasis Leeuwarden een grote visual op één van hun F-16’s aangebracht.   Ter gelegenheid van het 75-jarig jubileum van het 322 Squadron, het operationele F-16 Squadron op Leeuwarden, kreeg het signbedrijf de opdracht het ministerie van Defensie, om één van hun F-16’s te voorzien van een bijzondere visual.   Voor deze speciale opdracht gebruikte het Erkend Sign bedrijf speciaal vinyl dat geschikt is voor vliegtuigdecoratie. Naast de uitstraling is het van belang dat het materiaal minimaal 3 maanden en minstens 200 vlieguren bruikbaar is.    Op de visual is onder andere de mascotte van het squadron te zien: Polly Grey, een grijze roodstaartpapegaai. De allere...

Lees meer 29 mei 2018 | 12:53
SI'BON

Signproject van de maand april: Restyling van de koffiekamer in verzorgingstehuis Jan Thijs Seinenhof

Erkend Signbedrijf Alvasi Reclame uit Nieuwleusen heeft de restyling van een koffiekamer in verzorgingstehuis Jan Thijs Seinenhof in Diever op zich genomen. In dit verzorgingshuis kunnen de bewoners niet naar buiten vanwege mentale ongemakken, overwegend dementie. Omdat de personele bezetting vaak krap is, werd een oplossing gezocht en gevonden door van de koffiekamer een buitenkamer te maken. Een soort vrije woonomgeving waarbij de mensen makkelijk naar ‘buiten’ kunnen. Op advies van Alvasi Reclame werd daar invulling aan gegeven met foto’s van een nabijgelegen natuurpark. Behalve meerdere soorten fullcolor printwerk zijn er ook houten hekjes geplaatst en zelfs een installatie met geluiden uit het natuurpark. ” order_by=”sortorder” order_direction=̶...

Lees meer 24 april 2018 | 14:15
Bekijk meer projecten