Signproject van de maand maart: carwrap muscle car

Het project van de maand voor maart is een bijzondere carwrap van een Amerikaanse personenauto die getypeerd wordt als een muscle car. Dat is een achterwielaangedreven personenauto van het formaat middenklasser, meestal een coupe variant, uitgerust met een V8-motor en zodanig geprepareerd dat de auto bulkt van het vermogen.

De originele muscle cars zijn uit de jaren ’50, maar in deze tijd zijn er nog de Ford Mustang en de Chevrolet Camaro. De carwrap voor dit project is speciaal ontworpen voor de Camaro in opdracht van een verfgroothandel. Het Erkend Signbedrijf ABA Reclame in Leiden heeft aan de hand van een speciaal (in eigen studio) ontworpen graphics de auto een heel andere look gegeven, iets wat in de basis de functie van een carwrap is. Alsof er 10 blikken verf over de auto zijn gegooid. Bijzonder fraai in dit ontwerp is het ‘naadloos’ in elkaar vloeien van de graphics op de diverse vlakken. Neem bijvoorbeeld de kont: het snijvlak van de kofferdeksel, het achterzijscherm en de achterzijde. Alle verffiguren vloeien mooi over de welvingen van de Chevy. Een gewaagd ontwerp wat voor veel bekijks zou zorgen, zo bleek later. Immers, Carwrap is hot.

Zoals vermeld is het ontwerp van de graphics voor deze auto door het signbedrijf ABA Reclame ontworpen en is de technische uitvoering samen met collega Erkend Signbedrijf PK Plus gerealiseerd. De ‘afbeelding’ is geprint op Avery 1105 gegoten zelfklevende folie, waar overheen een mat laminaat is aangebracht. Het grote voordeel van het toepassen van een laminaat is dat de print beschermd wordt tegen beschadigingen en de kleurechtheid is goed beschermd doordat het laminaat UV-stralen tegenhoudt.

En zo blijkt vaak, met een extra behandeling kan er ook een hoogwaardig product worden afgeleverd. Want met zo’n auto wil je toch een paar jaar netjes rondrijden.