20 juni 2017

Leestijd: 1min | Bekeken: 172x

Uurtarieven te laag?

In april heeft SI’BON een nieuw onderzoek uitgezet naar de gehanteerde uurtarieven in de signmarkt. Een analyse die de branche-organisatie voor sign elke twee jaar maakt. Duidelijk komt naar voren dat de signbedrijven heel voorzichtig blijven op het gebied van pricing. In de afgelopen tien jaar zijn de gemiddelde uurtarieven voor montage met € 6,- gestegen tot het bedrag van € 51,- (montage binnen) en € 52,- (voor montage buiten).

In de randstad zien we enkele bedrijven inmiddels een uurtarief montage van € 60,- p/uur hanteren, wat bedrijfseconomisch gezien terecht is, maar er zijn ook nog enkele signbedrijven die tegen de € 50,- p/uur rekenen.

De onderzoeksresultaten, met conclusies en samenvatting, zijn beschikbaar voor de bij SI’BON aangesloten signbedrijven. Zie voor meer informatie hierover het afgesloten deel van de website.


Anderen lazen ook

Carwrapping

Carwrapping en uw kentekenbewijs. Hoe zit dit?

Nu er op grote schaal auto’s worden gewrapped, ontstaan er met regelmaat discussies of het voertuigbewijs (of kentekenbewijs indien voor 1 juni 2004 afgegeven) nu wel of niet moet worden aangepast. Carwrapping heeft impact op uw voertuigbewijs. Navraag bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat leerde dat alleen voor personenauto’s én voor kampeerauto’s tot en met een GVW van 3500 kg de kleurwijziging moet worden doorgegeven aan de RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer). Het aanpassen van de kleur op het voertuigbewijs is gratis en kan via een digitaal formulier aangevraagd worden bij de RDW. Vermeld in de brief ook het kenteken en stuur met de brief het originele voertuigbewijs of kentekenbewijs mee. Als alles akkoord is, ontvangt men binnen 5 werkdagen een aangepast Voertuigbewij...

Lees meer 25 september 2015 | 14:40
SI'BON Kick-off Meeting

SI’BON Kick-off meeting 2016.

Op donderdag 7 januari organiseert SI’BON met ondersteuning van vierentwintig aangesloten leveranciers de jaarlijkse SI’BON kick-off meeting in het Nationaal Militair Museum in Soest (vlakbij Utrecht). Met het thema ‘Voorspoed door techniek’ leggen wij dit keer het accent op vaardigheden en processen. Want met techniek kunnen wij zaken effectief organiseren en ons op vele fronten onderscheiden. En dat er nog veel meer techniek voor ons beschikbaar komt, zal techwatcher Jorus Everaerd sprankelend uit de doeken doen. De SI’BON kick-off meeting wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende leveranciers: Nauta Sign B.V., Roland DG Benelux N.V., Dimix B.V., Comhan Holland B.V., Efka Led Frames BV, Overhuys Verlichting B.V., IP Letters en Lichtreclame B.V., Ultro International ...

Lees meer 9 december 2015 | 14:31

Autoreclame: een mobiel visitekaartje

Uit diverse onderzoeken blijkt dat een gemiddelde bedrijfsauto al gauw vele duizenden kilometers per jaar aflegt waarvan 70% op drukke snelwegen. Autoreclame is nog altijd de meest effectieve vorm van bedrijfsreclame. Variërend van simpele belettering tot innovatieve carwrapping in full colour reflecterende folie, levert autoreclame een belangrijke bijdrage aan het gewenste imago. Bovendien is autoreclame uitermate rendabel. Uit diverse onderzoeken blijkt dat een gemiddelde bedrijfsauto al gauw vele duizenden kilometers per jaar aflegt waarvan 70% op drukke snelwegen. Uitgerekend naar het aantal ‘Opportunities To See’ (OTS) scoort autoreclame  meer dan 4 miljoen contacten per jaar. En met de vele files van tegenwoordig blijft de reclame ook nog eens langer op het netvlies van een ‘...

Lees meer 27 januari 2014 | 9:19