Veel sign bij Marathon van Rotterdam

De Marathon van Rotterdam is met ruim 900.000 bezoekers al jaren het grootste sportevenement van Nederland. Het parcours is uitgezet in het centrum van Rotterdam, waardoor het erg gemakkelijk te volgen is met openbaar vervoer.

In dat kader heeft de metro-exploitant RET, partner van de organisatie Marathon Rotterdam, 7 metrostations in marathon-sfeer laten omtoveren door een van de bij SI’BON aangesloten signbedrijven. Het gaat om de stations Wilhelminaplein, Centraal Station, Beurs, Blaak, Slinge, Kralingse Zoom en Zuidplein.

Grote delen van de vloeren zijn met floorgraphics (grote afbeeldingen die geprint zijn op folie) gedecoreerd, waardoor ook in de metrostations de marathon wel heel dichtbij komt. Daarbij zijn er op de wanden in de betreffende metrostations afbeeldingen van diverse hardlopers aangebracht. De sfeer van de marathon is door deze aankleding ook ondergronds geheel mee te beleven.

foto 2

 

De decoraties op de vloeren (parcoursbanen) en muren (hardlopers) zijn gerealiseerd door speciale zelfklevende folie met printtechnieken van de juiste afbeeldingen en kleurvlakken te voorzien.

De folie op de vloer werd verder voorzien van een speciaal laminaat waarmee duurzaamheid en veiligheid (antislip) voor een periode van een maand gegarandeerd kon worden. Want ondanks dat de marathon van Rotterdam slechts twee dagen duurt, wil men deze aankleding in de metrostations een maand laten prijken.

Saillant detail: getest is of de vloerdecoratie de behandelingen van de in de praktijk gebruikte schoonmaakmachines zou kunnen doorstaan.

Al met al een operatie die voor een deel in de avond en nachtelijke uren moest plaatsvinden in verband met de drukte op de verschillende stations.

SI’BON wenst alle deelnemers een sportieve wedstrijd.