Overal vind je ze: signs

Het zijn reclame-uitingen of decoraties, gemaakt van mooie materialen. Waar de grafische sector voor het plaatje (2-dimensionaal) zorgt, maakt het signbedrijf 3-dimensionale reclame van kunststof, aluminium, ijzer, glas en hout. Als losstaande objecten of aangebracht op gebouwen, bouwwerken, (bestel)auto’s, vrachtwagens of interieurdelen.

Een sign is meer dan een eenmalige actie voor een korte reclameboodschap. Het kan op lange termijn het gezicht van een bedrijf, product of dienst bepalen. Sign is op te delen in binnenreclame en buitenreclame. Autoreclames zijn sign, maar ook fullcolor reclame, gevelreclame, lichtreclame en bewegwijzering zowel voor binnen als buiten vallen onder de noemer sign.

Met de trefwoorden hieronder (blauwe buttons) laten wij zien wat sign is.

De signsector/het signbedrijf

De oorsprong van de signsector ligt bij het reclameschildersbedrijf. Tegenwoordig zijn er alleen al in Nederland ruim 2000 signbedrijven met een totale omvang van rond een miljard euro en ruim 8000 werkzame personen. De signsector is in omvang te vergelijken met bijvoorbeeld de apothekersbranche of de sector schadeherstelbedrijven. Het is frappant dat iedereen wel bekend is met deze twee bedrijfstakken, maar gemiddeld genomen nauwelijks een idee heeft welk specialisme een signbedrijf in huis heeft en waar zij gevestigd is.

Zoekt u een signbedrijf, klik dan hier.